قیمت خودرو در بازار آزاد امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲

آخرین قیمت خودرو های داخلی و خارجی در بازار آزاد امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک قیمت خودرو امروز 15 مهر 1402 روند با ثباتی را آغاز کرده است و تمامی خودروهای داخلی و مونتاژی، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته خرید و فروش می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین اخبار تأثیرگذار روی بازار خودرو، می‌تواند خبر ورود چند دستگاه نمونه اولیه از خودروهای شرکت سوزوکی به گمرکات کشور باشد. به این ترتیب، گویا واردات خودرو فاز جدی به خود گرفته و احتمالاً طی هفته‌های آینده اخبار زیادی در حوزه ورود محصولات جدید به کشور شنیده شود. در چنین وضعیتی بازار خودروهای وارداتی، شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و به احتمال قوی، دوباره کاهشی خواهد شد.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت باثباتی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته است.

پراید 131 و پراید 111 با مدل 1399 جزو اقتصادی‌ترین محصولات داخلی بوده می‌توان گفت از چند هفته گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشتند. البته پراید 131 پنج میلیون تومان افزایش قیمت در هفته گذشته را تجربه کرد تجربه کرد. این دو خودروی شرکت سایپا به ترتیب با نرخ‌های 315 و 325 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که در هفته گذشته نوسانات اندکی را تجربه کرد. این خودرو امروز بدون تغییر و روی نرخ 582 میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت 572 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 610 میلیون تومان معامله شد.

 

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز با پیروی از داخلی‌های بازار، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که روی کانال 700 میلیون تومانی در حال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 725 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

هایما S5 دنده اتوماتیک از معدود خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که در چند هفته گذشته، یک افت نسبتاً سنگین را تجربه کرد و روی قیمت یک میلیارد و 160 میلیون تومانی ثابت شد؛ اما هفه گذشته، حدود 10 میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و 170 میلیون تومان رسید. از آغاز روند معاملات امروز نیز هیچ تغییری نداشته و با همان قیمت در حال معامله است.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، بدون تغییر و با نرخ یک میلیارد و 500 میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

از نظر کارشناسان، روند بازار خودرو دیگر تکراری و قابل پیش‌بینی شده است. قیمت خودرو از ماه‌های گذشته تغییرات چشم‌گیری نداشته و احتمالاً همین روند در هفته جاری نیز ادامه‌دار باشد. البته این نکته را باید درنظر داشت که درصورت واردات خودرو به صورت گسترده، قیمت خودروهای وارداتی که از قبل در بازار وجود داشتند به میزان بسیاری تحت تأثیر قرار گرفته و کاهشی خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −  7  =