پیش بینی بورس امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه بورس تهران برای دومین روز متوالی صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۵ مهر- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۲ هزار و ۲۶۳ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۳ هزار و ۲۵۶ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس ۸۵ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۷۸۱ واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۳۸۲ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۳۳۳ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید)، شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) و شرکت حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت تولیدی و خرمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های فلامی (شرکت لامیران)، خرینگ (شرکت رینگ سازی مشهد) و ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت نفت پاسارگاد (شپاس) و شرکت بیمه معلم (ومعلم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۶۵ نماد صف خرید داشتند و ۴۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۲۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۷ درصدی به ۳۴۴ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص‌ها از ابتدا روند صعودی داشتند و در یک ساعت پایانی این روند متوقف شد و عرضه رشد کرد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۴۵ میلیارد تومان بودیم. نماد ثفارس بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نماد‌های فولاد، وتجارت، شپنا و وسالت بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه نماد‌های شپدیس، خودرو، پاکشو، شستا و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد‌های شبندر، فارس و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند؛ بنابراین یک ساعت پایانی معاملات سیگنال منفی به معامله گران می‌دهد. توقف رشد شاخص و افزایش عرضه و همچنین حجم پایین معاملات در روز چهارشنبه نشانه منفی مهمی برای اهالی بازار سرمایه است. در نتیجه به نظر می‌رسد نیرو‌های صعودی در بازار غایب هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1