واقعیت جدیدی از بانکداری در حال ظهور است

با ایجاد بانک UBS جدید، بانکی در حال ظهور است که دیگر نمی تواند حساسیت های شخصی را در نظر بگیرد. این آغاز شکل جدیدی از بانکداری است که در ایالات متحده در حال گسترش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هنگامی که جین فریزر، مدیرعامل سیتی به تازگی سازماندهی مجدد گسترده گروه مالی ایالات متحده را اعلام کرد، از زبانی به شکلی غیرعادی تند استفاده کرد.

فریزر، که تنها زنی است که یک بانک بزرگ وال استریت را رهبری می‌ کند، گفت: تعدیل ساختارهای مدیریتی برنامه‌ ریزی‌ شده شامل کاهش‌ های شغلی بسیار ناخوشایند برای همه خواهد بود. او از کارکنانش خواست که از او حمایت کنند «یا از قطار پیاده شوند».

تجدید ساختار در امور مالی ایالات متحده غیرمعمول نیست، اما لحن این آخرین اعلامیه به طور قطعی از تشدید بی وقفه در ارتباطات خبر می دهد. کریستوفر والن، کهنه کار بانکداری و مدیر عامل شرکت Whalen Global Advisors، به «فایننشال تایمز» می گوید: «او متوجه شده است که اگر هزینه های خود را مطابق با بقیه رقبا نکند، این یک بحران وجودی برای سیتی خواهد بود.»

انتخاب کلمات تند بر فوریت کاری تاکید می کند که در آن تنها یک فرصت برای نجات یک موسسه باقی مانده است. این واقعیت جدید در بانکداری در سوئیس احساس می شود. طی ماه‌ های اخیر، سرجیو ارموتی، مدیر عامل UBS چندین اظهار نظر صریح در مورد بازسازی و راه‌ اندازی مجدد بزرگترین بانک کشور بیان کرد.

او در اوایل دوره دوم خود به عنوان مدیر عامل UBS گفت که معامله برای تصاحب کردیت سوئیس یک تصاحب است و نه ادغام، استفاده از واژه ادغام نامگذاری ترجیحی شورای فدرال و مقامات است.  این موضوع روشن می سازد که چه کسی پشت این اهداف است و UBS به دلیل این معامله تحت فشار قرار گرفت.

آخرین فرصت برای سوئیس

رئیس UBS تاکید کرد که سرعت ادغام بالا باقی خواهد ماند و باید به سرعت پیش برود زیرا زمان برای تجزیه و تحلیل محدود است.  این همچنین با هدف خنثی کردن هرگونه بحث در مورد کاهش مشاغل در جوانی است. او همچنین در اظهارنظرهای اخیر خود در رسانه ها گفت که دیگر زمانی برای از دست دادن نیست.

چنین اظهاراتی یادآور اظهارات فریزر است.  هر دو نشان می‌ دهند که صنعت بانکداری بین‌ المللی وارد واقعیت جدیدی شده است که دیگر حساسیت‌ ها را مستقیماً برای اداره موفق یک موسسه در نظر نمی‌ گیرد.

برای UBS این آخرین فرصت برای حفظ سوئیس به عنوان یک نقطه مهم در نقشه مراکز مالی پیشرو جهان و داشتن یک بانک با عملکرد بالا است که بتواند در رقابت جهانی بازی کند. در تحلیل نهایی این موضوع برای رفاه آینده سوئیس بسیار مهم است.

ارموتی می‌ داند که نمی‌ تواند هیچ اشتباه بزرگی در مأموریتش مرتکب شود، زیرا در نهایت بزرگترین تجربه سیاست اقتصادی در سوئیس در چندین دهه به او بستگی دارد. او، مانند فریزر، باید بدون توجه کاذب، UBS را در مسیر موفقیت قرار دهد.

برای انجام این کار، او باید بتواند بدون سازش از بهترین افراد دعوت کند. این گاهی اوقات شامل تصمیمات سخت و ثباتی است که همیشه برای همه مناسب نیست. در نهایت، آنچه در واقعیت امروز اهمیت دارد، رویکرد برابری طلبانه نیست، بلکه یک کارنامه شفاف مدیریتی است.

گذشته متفاوت از اکنون بوده است و تحولات بیست سال گذشته نشان داده است که این امر منجر به شکست کلی بانکداری سوئیس در سطح بین‌ المللی شده است که اغلب با جریمه‌ های سنگین و از دست دادن شهرت به دادگاه ختم می‌ شود و احتمالاً فقط یک بار قابل اصلاح است. و آن زمان اکنون است. این واقعیت جدید در بانکداری است.

منبع: www.finews.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  3  =