واریز ۱۰ میلیون به حساب مشمولان سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبری خوش درباره سهام عدالت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرملت، دارندگان سهام عدالت در سال‌های اخیر معمولا در اسفند ماه سود سهام عدالت را دریافت می کنند. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله واریز شد. در سال ۱۴۰۲ فرآیند پرداخت سود سهام عدالت تغییر کرده است. به گفته رئیس سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سود سهام عدالت به چهار ماه کاهش یافته است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: حدود ۴ میلیون نفر مشمول جدید سهام عدالت هستند.

برای این افراد باید با توجه به ارزش روز، ۱۰ میلیون تومان سهام در نظر بگیریم. پس از اینکه سبد سهام مشخص شود فرایند اجرای آن آغاز خواهد شد.

واریز سود سهام عدالت در چند مرحله

رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به زمان بندی پرداخت سود توسط شرکت‌ها قطعا سود سهام عدالت یک‌مرحله‌ای قابل پرداخت نیست.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به زمان بندی پرداخت سود توسط شرکت‌ها قطعا سود سهام عدالت یک مرحله‌ای قابل پرداخت نیست چرا که شرکت‌ها زمان بندی پرداخت یکسان ندارند لذا برنامه ریزی شده و اکنون شرکت سپرده‌گذاری مامور است که سود‌ها را دریافت کند.

او افزود: با توجه به میزان دریافت سود توسط شرکت سپرده گذاری، شورای عالی بورس در خصوص نحوه توزیع و زمان آن تصمیم می‌گیرد.

عشقی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سود شرکت‌های غیر بورسی هم گفت: همه شرکت‌ها هم اکنون بر این اساس است و مصوبه شورای عالی بورس این بوده که شرکت سپرده گذاری مرکزی مامور است سود سهام عدالت را دریافت کند در خصوص نحوه و زمان آن در جلسه بعد تصمیم گیری خواهد شد.

سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، عسگر توکلی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در مورد نقش شرکت‌های تعاونی در مدیریت سهام عدالت و سود سهام عدالت امسال گفت: در گذشته افرادی با دست بردن به نحوه اجرای قانون و تفسیر به رای مانع اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شدند هر یک از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت باید نسبت به تعداد کل اعضای سهامدار خرد، اعضایی در شرکت‌های تعاونی شهرستانی و استانی داشته باشند، اما متأسفانه در دولت‌های قبل کم‌کم شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار گذاشتند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی درست شد که مردم مالک سهام شرکت‌های استانی شدند.

وی گفت: با توجه به خلائی که در دولت قبل در زمینه سهام عدالت ایجاد شده بود، دولت سیزدهم پیگیری کرد اما باز هم به دلیل کارشکنی برخی افراد از جریان‌های نفوذی، مانع اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون آزادسازی سهام عدالت شدند، اما رئیس‌جمهور با صراحت در همایش اقتصاد تعاونی نسبت به تقویت بخش تعاون و اقتصاد مردمی که یکی از اساسی‌ترین و رکن اصلی این موضوع تقویت و حمایت از شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است، تأکید کرد.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد مردم از دهک‌های اول تا ششم کم‌درآمد عضو شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت هستند. در حال حاضر ۳۶۰ شرکت تعاونی در کشور داریم که بیش از ۴۹ میلیون نفر عضو دارند و بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصاد کشور به‌شمار می‌روند.

توکلی در مورد نحوه اجرای انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: عده‌ای دنبال اجرای مجامع به صورت الکترونیکی بودند که با ۲۰ درصد مردم مجامع شرکت‌ها برگزار شود و برنامه‌ای پیشنهاد کردند که البته هم مغایر قانون تجارت و هم قانون بخش تعاون است، اما بهترین روش این است که بتوانیم بخش بیشتری از مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشارکت دهیم و آن از طریق شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  −    =  11