اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان در هند به حرکت درآمد

اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان در خیابان‌های هندوستان به حرکت در آمد. آیا انقلابی در حمل و نقل عمومی دنیا در حال وقوع است؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک وزیر نفت‌وگاز طبیعی کشور هندوستان خبر داد که اولین اتوبوس پیل سوختی هیدروژن سبز این کشور شروع به کار کرده است. این اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان است که در خیابان‌های کشور هند به حرکت در می‌آید.

وزارت نفت و گاز طبیعی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که 15 اتوبوس دیگر از این نوع در ایالت‌های دهلی، هاریانا و اوتار پرادش پس از اتمام آزمایش‌های عملیاتی مستقر خواهند شد.

هاردیپ سینگ پوری می‌گوید: «اتوبوس‌های پیل سوختی هیدروژن سبز دوستانه‌ترین روش حمل‌ونقل با محیط‌زیست در مقایسه با اتوبوس‌های معمولی هستند. با سه برابر چگالی انرژی و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر، هیدروژن به عنوان یک انتخاب تمیزتر و کارآمدتر برای برآوردن نیازهای انرژی می‌درخشد.»

به نقل از economictimes، پوری می‌گوید: «هیدروژن به عنوان سوختی برای آینده در نظر گرفته می‌شود که پتانسیل زیادی برای کمک به هند در دستیابی به اهداف کربن‌زدایی دارد و انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای هیدروژن تا سال 2050 بین 4 تا 7 برابر افزایش یابد و به 500 تا 800 میلیون تن برسد. پیش‌بینی می‌شود تقاضای داخلی با افزایش چهار برابری از 6 میلیون تن فعلی به 25 تا 28 تن تا سال 2050 برسد.»

اتوبوس‌های پیل سوختی هیدروژنی سبز، هیدروژن و اکسیژن را به آب تبدیل می کنند و انرژی الکتریکی را به شکل الکترون آزاد می‌کنند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: آنها پتانسیل ایفای نقش کلیدی در مسیرهای اقتصادی کم کربن و متکی به خود را دارند. هیدروژن سبز می‌تواند استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را در مناطق، فصول و بخش‌ها، تغذیه جریان‌های استفاده چندگانه، چه به عنوان سوخت یا یک خوراک صنعتی، ممکن سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  9  =