بانکداری دیجیتال در عصری فراتر از پول

همانطور که پول از اشکال سنتی خود تکامل و فراتر از ارز گسترش می یابد، بحث در بانکداری از آینده پول به آینده ارزش تغییر می کند. این امر مستلزم آن است که بانک ‌ها و اتحادیه‌ های اعتباری مدل‌ های کسب ‌و کار را از ارائه‌ دهنده محصولات مبتنی بر پول به مجریان مبادلات چند بعدی ارزش تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طی دهه ‌ها، بحث ‌ها در مورد آینده بانکداری و امور مالی بر روی پول متمرکز بوده است. اینکه چگونه ممکن است دیجیتالی، غیر مادی و مختل شود. اما خود پول اکنون از شکل‌ های سنتی خود تکامل می یابد و باعث تغییر عمیقتری در دیدگاه می ‌شود. از آنجایی که بانکداری در اکوسیستم‌ های غیر مالی گسترده ‌تر گنجانده می ‌شود، چشم انداز مربوطه دیگر فقط در مورد پول نیست، بلکه مبادله ارزش است.

این امر مستلزم بازنگری در فرآیند واقعی مبادله و نقش موسسات مالی است. در آینده، بانک ها و اتحادیه های اعتباری باید از ارائه دهندگان محصولات مالی سنتی به تسهیل کننده انتقال ارزش تبدیل شوند. این انتقال نیازمند بازنگری اساسی در مبادله است. در زمانی که مبادله با پول یکی شد، تمرکز بر پرداخت ها بود. در دنیایی فراتر از پول، مبادله فقط به معنای پرداخت نیست، بلکه امکان ایجاد ارزش در سطح شخصی است.

اجزای ارزش آینده

ماهیت ارزش در عصر دیجیتال در حال تغییر است. فناوری‌ ها اشکال جدیدی از خلق و مبادله ارزش را ممکن می ‌سازند، در حالی که تغییر ارزش‌ های اجتماعی نیازمند رویکردهای عادلانه ‌تر و پایدارتر است. این موضوع سؤالات اساسی را در مورد چگونگی درک، ایجاد و به اشتراک گذاری ارزش در سیستم های به هم پیوسته ایجاد می کند.

اجزای ارزش در آینده طیف گسترده تری را فراتر از پول نقد فیزیکی و سکه در بر می گیرد. این شامل ارزهای سنتی و همچنین ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، دارایی ‌های دیجیتال و ارزش ‌گذاری ‌های مبتنی بر داده است که توسط زیرساخت ‌های بلاک چین پشتیبانی می ‌شوند. مفهوم ارزش در حال تبدیل شدن به سیال تر، غیرمتمرکزتر و سازگارتر با عصر دیجیتال است. الگوهای مبادله از اشکال سنتی پولی جدا می شوند.

جعبه ابزار دیجیتال در حال گسترش ما اجازه می دهد تا ارزش را به روش های منحصر به فرد تعریف، کمیت، مبادله و تجربه کنیم. برخی از ابعاد در حال ظهور ارزش دوران دیجیتال عبارتند از:

  • سرعت: دسترسی در لحظه
  • سادگی: تجربیات بدون اصطکاک
  • اعتماد: شفافیت ارزش های رابطه ای
  • شخصی سازی: پتانسیل مشارکت متنی
  • همدلی: تمرکز بر سلامت مالی
  • حریم خصوصی و امنیت: از جمله هویت تعبیه شده
  • ارتباط اجتماعی: هدف مشترک و اتصال متمرکز بر پایداری
  • کنترل: توانمند سازی کاربر
  • قابلیت حمل: قابلیت همکاری در میان زمینه ها

همانطور که فناوری و هنجارهای بازار تکامل می یابند، ابعاد بیشتری از ارزش ظاهر می شود. معیارها و مدل‌ های ارزش برای هر بازیگر بازار بسیار شخصی ‌سازی می ‌شوند و باید فراتر از معاملات بوده و کمی گسترش پیدا کنند. به دست آوردن غنای هر مبادله ارزشی در عصر دیجیتال، فرصت ها و چالش های بی نظیری را به همراه خواهد داشت.

منبع: thefinancialbrand.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5