بازار سکه در وضعیت قرمز / ریزش سنگین قیمت سکه

قیمت سکه امامی روز قبل مرز روانی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را ازدست‌داده بود روز چهارشنبه سقوط آزاد کرد و تا ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران قیمت سکه امامی در بازار چهارشنبه مانند روز گذشته سقوط کرد و در حدود ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد.

قیمت سکه امامی  روز قبل مرز روانی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را ازدست‌داده بود روز چهارشنبه سقوط آزاد کرد و تا ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد.

تکنیکالیست‌ها پیش‌ازاین گفته بودند که محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مرز روانی قیمت سکه است. آنها پیش‌ازاین یکی از شروط ریزش قیمت سکه را عقب‌نشینی سکه از مرز یاد شده عنوان کرده بودند. به عقیده آنها اگر در روز جاری سکه پایین این مرز ماندگار شود امکان افت تدریجی فلزگران بهای داخلی تا سطح ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد.

، بازار ارز هرات روز چهارشنبه چهارشنبه ۵ مهرماه به مناسبت ولادت پیامبر(ص) تعطیل بود و قیمت اسکناس آمریکایی به‌صورت نقدی اعلام نشد؛ اما دلار فردایی در این بازار در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان بود.

در تهران هم قیمت دلار روز چهارشنبه نوسان کاهشی را ثبت کرد و در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید. به نظر می‌رسد که معامله‌گران باوجوداینکه در برزخ اخبار ضدونقیض سیاسی هستند نرخ دلار جای پای خود را در نیمه اول کانال ۴۹ هزارتومانی محکم‌تر کرده است.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز روز چهارشنبه افت محدودی را ثبت کرد و با ۱۳ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد. تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر درهم امارات روی حمایت ۵۰ درصدی فیبوناچی قرار گرفته و در صورت ازدست‌دادن آن حمایت‌های ۱۳ هزار و ۵۵۰ و ۱۳ هزار و ۵۱۰ تومان را پیشِرو دارد. محدوده ۱۳ هزار و ۷۷۰ مقاومت مهم درهم است که شکست آن شرط صعودی‌شدن درهم و بازار ارز است.

عده‌ای از بازیگران ارزی می‌گفتند در شرایطی که تکذیب‌ها و ادعاها در بررسی اخبار، پیش‌بینی آینده دلار را سخت کرده است و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند اقدامی نکنند.

درحالی‌که خبر میانجی‌گری ژاپن و عمان برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای در بازار موردتوجه معامله‌گران قرار گرفته بود روز چهارشنبه سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا در پاسخ به سؤالی دربارهٔ سخنان امیر عبداللهیان در خصوص ابتکار عمل ژاپن برای احیای مذاکرات هسته‌ای گفت: من از این ابتکار بخصوص اطلاعی ندارم. نمی‌دانم این اظهارات به چه چیزی اشاره دارد. در کنار این خبر وزارت خارجه قطر اعلام کرد پس از توافق مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا، امکان دستیابی به تفاهمات جدید بیشتر شده است.

البته روز چهارشنبه روابط‌عمومی بانک مرکزی خبر داد که محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی وارد قطر شد. گفتنی است در روزهای اخیر منابع ارزی ایران که سال‌ها در کره جنوبی بلوکه شده بود به حساب‌های ایران نزد ۲ بانک قطری واریز شده است. برخی از فعالان اقتصادی می‌گفتند یکی از دلایل کمبود خریدار در تهران هم می‌تواند به این موضوع ربط پیدا کند.

سیگنال اونس جهانی به بازار ایران

در بازار طلا هم روز چهارشنبه قیمت اونس طلا از مرز ۱۹۰۰ دلار عقب‌نشینی کرد و با ۱۸۹۵ دلار به فروش رسید. قیمت طلای آب‌شده هم در حدود ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد. تحلیلگران معتقدند محدوده ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان حمایت خط روند صعودی طلا است. از طرفی بررسی نمودار قدرت خرید نسبی طلای آب‌شده نشان می‌دهد که نمودار آر اس آی در محدوده حمایتی قرار دارد که می‌تواند به موج اصلاحی کنونی پایان دهد.

قیمت طلا ۱۸ عیار هم روز چهارشنبه مانند روز سه‌شنبه مسیر کاهش را دنبال کرد و ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان ارزان‌تر از روز قبل نرخ‌گذاری شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار روز چهارشنبه با ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  7  =