سناتورهای آمریکایی لایحه اصلاح شده بانکداری ماریجوانا را معرفی می کنند

یک گروه دو حزبی از سناتورهای ایالات متحده یک لایحه جدید اصلاح شده را ارائه کردند تا به شرکت های دولتی ماریجوانا دسترسی به خدمات بانکی تجاری بدهد. این قانون که قانون بانکداری مقررات اجرای امن و منصفانه (SAFER) نام دارد، توسط سناتور دموکرات جف مرکلی از اورگان و سناتور استیو داینز، یک جمهوری خواه از مونتانا حمایت می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این لایحه نسخه اصلاح شده قانون بانکداری ایمن و منصفانه (SAFE) است، لایحه ای برای دسترسی شرکت های ماریجوانا به خدمات بانکداری سنتی که پیش از این توسط مجلس نمایندگان تصویب شد.

بر اساس قانون فعلی فدرال، ارائه چنین خدماتی کاملاً تنظیم شده است و بسیاری از کسب و کارها (به ویژه اپراتورهای کوچک و مستقل) بدون دسترسی به حساب های بانکی، پردازش کارت اعتباری و سایر خدمات مالی باقی می ماند.

در نتیجه، بسیاری از کسب و کارها صرفاً به صورت نقدی فعالیت می کنند و اپراتورها و مشتریان و کارکنان آن ها را در برابر جرم آسیب پذیر می کنند.

لایحه جدید بانکداری ماریجوانا تنها سه هفته پس از آنکه دولت بایدن توصیه کرد که ماریجوانا طبق قوانین فدرال مواد مخدر طبقه بندی شود، منتشر شد.

هفته گذشته، محققان کنگره گزارش دادند که DEA «احتمالا» از توصیه برنامه ریزی مجدد ماریجوانا از برنامه I به جدول III قانون مواد کنترل شده پیروی می کند.

سناتورها لایحه بانکداری ماریجوانا را اصلاح کردند

پس از ارائه قانون اصلاح شده جدید، گروهی از سناتورها شامل حامیان لایحه و حامیان مشترک، رهبر اکثریت سنا، چاک شومر از نیویورک، سناتور مستقل آریزونا، کیرستن سینما و سناتور جمهوری خواه وایومینگ، سینتیا لومیس، بیانیه ای در حمایت از این قانون منتشر کردند و خاطرنشان کردند: این اقدام قرار است هفته آینده در جلسه استماع کمیته سنا برگزار شود.

این گروه از سناتورها در بیانیه‌ ای مشترک نوشتند: «این قانون به جوامع و کسب ‌و کارهای کوچک ما کمک می‌ کند تا با دسترسی کسب‌ و کارهای قانونی ماریجوانا به مؤسسات مالی سنتی، از جمله حساب ‌های بانکی و وام‌ های کسب‌ و کار کوچک، ایمن تر شوند. همچنین مانع از تنظیم ‌کننده‌ های بانک فدرال می شود تا به بانک یا اتحادیه اعتباری دستور بستن یک حساب را بر اساس ریسک اعتباری بدهند. ما مشتاقانه منتظر ارائه این لایحه در کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سنا در 27 سپتامبر هستیم.»

لایحه جدید نتیجه ماه ها مذاکره بین سناتورها بر سر برخی مفاد قانون اصلی بانکداری SAFE است. تغییرات کلیدی در لایحه ذکر شده توسط MJBizDaily شامل این الزام است که تنظیم ‌کننده ‌های فدرال «روش ‌های راهنمایی و معاینه یکسان از جمله سپرده‌ های پیشین مرتبط با ماریجوانا» و «به‌ روز رسانی دستورالعمل‌ های مربوط به کسب و کارهای و ارائه‌ دهندگان خدمات مرتبط با ماریجوانا» را ایجاد کنند.

قانون‌ گذاران از دستور بستن حساب بانک ‌ها منع می ‌شوند مگر اینکه دلیل موجهی وجود داشته باشد. این قانون همچنین شامل زبانی برای محافظت از کارمندان کسب و کارهای دولتی ماریجوانا است که در تلاش برای دریافت وام مسکن با بودجه برنامه های فدرال هستند.

مؤسسات مالی ملزم به ارائه خدمات بانکی به شرکت‌ های ماریجوانا نیستند، اما این لایحه بانک‌ ها و اتحادیه ‌های اعتباری را از انکار چنین خدماتی بر اساس «باورهای شخصی یا انگیزه ‌های سیاسی» منع می‌ کند.

این اقدام همچنین به شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده دستور می دهد تا دستورالعمل های قبلی در مورد خدمات بانکداری ماریجوانا را ظرف شش ماه اصلاح کند و «موسسات سپرده گذاری» با مقررات جدید آژانس مطابقت داشته باشند.

خودی های صنعت ماریجوانا واکنش نشان می دهند

بردی کاب، یکی از لابی ‌گران کاپیتول هیل و مدیر عامل Sunburn Cannabis، گفت که جلسه استماع کمیته خدمات مالی سنا در مورد این قانون در هفته آینده یک نقطه عطف تاریخی دیگر در مبارزه جنبش اصلاحات ماریجوانا برای پایان دادن به جنگ شکست خورده طی دهه‌ ها علیه گیاه ماریجوانا را نشان می ‌دهد.

او با اشاره به اینکه تصویب لایحه بانکداری ماریجوانا در سنا «دست نیافتنی» بوده است، می گوید که جلسه استماع آینده نشان دهنده اراده رهبری سنا برای پیشبرد قانون اصلاح شده امری جدید است.

مفاد بخش 5 لایحه اصلاح‌ شده نویدبخش دسترسی گسترده‌ تر صنعت ماریجوانا به خدمات مالی در ایالات متحده است و به نظر می ‌رسد مفاد بخش 10 نگرانی ‌هایی را که در آخرین باری که این لایحه در ژوئیه سال جاری مورد توجه قرار گرفت، برطرف می ‌کند. کاب در ایمیلی می نویسد.

اگر کمیته تصویب کند، به نظر می رسد که حمایت دو حزبی کافی برای تصویب آن در مجلس سنا وجود دارد. به عنوان کسی که نزدیک به ده سال برای این لایحه لابی کرده و از مسیری با سیاست افزایشی حمایت کرده است و برنده می ‌شود، نمی ‌توانم میزان اهمیت این لحظه را بیان کنم که چقدر برای جنبش و صنعت در کل اهمیت دارد.

اما حمایت از قانون جدید بانکداری SAFER در میان صاحبان صنعت ماریجوانا جهانی نیست. ساندی سیفرید، مدیرعامل Safe Harbor Financial مستقر در کلرادو، شرکتی که خدمات بانکی را به کسب و کارهای ماریجوانا ارائه می‌ کند، گفت که قانون رازداری بانک در این لایحه بدون تغییر است و همچنان یک مانع خواهد بود.

سیفرید به MJBizDaily گفت: «مگر اینکه مقررات رازداری بانکی به‌ طور اساسی تغییر نکند، این واقعیت باقی می ‌ماند که صنعت ماریجوانا هم پول نقد نیاز دارد و هم در عین حال به مبارزه با یک بازار فعال و غیرقانونی که در معرض دید عموم است ادامه می ‌دهد».

قانون بانکداری ایمن نیز توسط سناتور جمهوریخواه کوین کرامر از داکوتای شمالی و سناتور دن سالیوان از آلاسکا و همچنین سناتور کوری بوکر و سناتور باب منندز از دموکرات های نیوجرسی حمایت می شود.

منبع: www.forbes.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  24