واریزی یک میلیون و ۲۰ هزارتومانی به حساب مددجویان از امروز سه شنبه | لیست مشمولان

با توجه به پیش نویس تصویب نامه با قید دو فوریت در تاریخ اول خرداد ماه امسال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اعلام معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، در سال ۱۴۰۲ تعرفه‌های حق پرستاری و کمک هزینه ارائه خدمات توانبخشی در مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور با افزایش ۴۰ درصدی مواجه خواهند شد. این تصمیم پس از تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان انجمن عالی مراکز غیردولتی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان بهزیستی اتخاذ شده است.

با توجه به پیش نویس تصویب نامه با قید دو فوریت در تاریخ اول خرداد ماه امسال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد. به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه معادل سه میلیون ۷۸۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای گروه هدف دارای خانواده، چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

هر توانخواه نیازمند در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معادل دو میلیون و ۲۷۰ هزار تا دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و فرد دارای اختلال طیف اتیسم در مراکز روزانه از کمک هزینه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بهره مند خواهند شد. برای افراد بهره مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک هزینه به مبلغ یک میلیون ۲۲ هزار تومان و برای افراد برخوردار از خدمات مراقبت در منزل، کمک هزینه به مبلغ دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در نظرگرفته شده است. این تعرفه‌ها برای تمامی استان‌های کشور یکسان است و به صورت ماهانه پرداخت می شوند.

در کل، این تصمیمات به منظور حمایت از افراد دارای معلولیت و تسهیل در دسترسی به خدمات توانبخشی اتخاذ شده است. با این حال، هزینه‌ها برای خانواده‌ها و مراکز توانبخشی افزایش خواهد یافت و این ممکن است نیاز به تنظیم و اصلاح سیاست‌های مالی و دسترسی به خدمات توانبخشی را برای افراد دارای معلولیت بیشتر کند.

مدیر کل دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی کشور پس از برکناری مسئول فنی و خلع ید موسسه، از پیگیری حقوقی و صدور قرار بازداشت برای دو نفر از کارکنان موسسه به دلیل رفتار نامناسب با کودک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سیدمحمدجواد حسینی با بیان این که سازمان بهزیستی به محض اطلاع از این اتفاق با فوریت پس از خلع ید موسسه، مربیان خود را در مرکز مستقر کرد، افزود: در گام بعدی شکایت کیفری از مرکز متخلف به دلیل کودک آزاری انجام گرفت که تا کنون منجر به صدور قرار بازداشت برای دو نفر از کارکنان این موسسه شده است.

وی صیانت از حقوق همه افراد تحت پوشش سازمان و علی‌الخصوص کودکان را وظیفه سازمان بهزیستی عنوان کرد و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در حفظ و صیانت از سلامت و شان و منزلت کودکان تحت سرپرستی با هیچ کس مماشات نمی کند و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور افزود: هموطنان می توانند از طریق سامانه دیده بان و خط تلفن ۱۴۸۲ موارد تخلف در مراکز سازمان بهزیستی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄  1  =