فعالان دلاری گوش‌به‌زنگ اخبار

بازار ارز در روز ابتدایی پاییز کم‌نوسان بود. با توجه به تعطیلی دوم مهر ماه معاملات ارزی بازار تهران در بازار روز شنبه کم‌عمق بود و نرخ شاخص‌های ارزی نوسان چشمگیری را تجربه نکردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای اقتصاد با توجه به شرایط مناسب ذخایر ارزی کشور و گشایش‌های صورت گرفته احتمال آغاز روند‌های افزایشی جدید در نرخ ارز کمتر از پیش است. اما در این میان فعالان بازار اخبار را بیش از پیش دنبال می‌کنند.

با توجه به سفر تعدادی از مقامات هیات دولت به آمریکا جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، احتمال انتشار اخبار جریان‌ساز جدید افزایش یافته است. پیش از شروع نشست سازمان ملل برخی از مقامات مسوول از تداوم گفت‌وگوهای رفع تحریم در حاشیه این نشست سخن گفتند.

در روز‌های اخیر نیز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور در مجموعه دیدار‌های خود با برخی از مقامات خارجی از آمادگی ایران جهت صورت بخشیدن به توافق‌های بیشتر خبر داد.

امیرعبداللهیان در این رابطه گفت: «با توجه به تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در هفته گذشته، ما فکر می‌کنیم اگر طرف آمریکایی از برخورد چندگانه خود خارج شود و نیت و اراده واقعی خود را نشان دهد، دستیابی به یک توافق برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام و لغو تحریم‌های ایران دور از دسترس نیست.»

فعالان بازار نیز با دنبال کردن اخبار مرتبط با این سفر درصدد آنند که درصورت انتشار سیگنال جریان‌ساز جدید با آن همراهی کنند. روز شنبه نرخ هر برگ اسکناس دلار حدود ۶۰ تومان افزایش را تجربه کرد و از رقم ۴۹ هزار و ۱۸۰ تومان به رقم ۴۹ هزار و ۲۴۰ تومان رسید.

دمای کم معاملات ارزیروند نرخ ارز‌ها در بازار غیررسمی هفته‌های اخیر نسبتا کم نوسان بوده است. پس از انتشار اخبار مثبت در رابطه با مناسبات خارجی و همچنین آزاد‌سازی منابع بلوکه شده ارزی، بازار ارز تهران یک افت قیمت کلی را تجربه کرد و پس از آن وارد فاز ثبات شد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات هفته گذشته به رقم ۴۹هزار و ۱۸۰تومان رسیده بود، در بازار نیمه تعطیل روز شنبه فعالیت خود را در حوالی نرخ ۴۹هزار و ۲۰۰ تومان آغاز کرد.

در ادامه نرخ دلار نوسان افزایشی دیگری را نیز تجربه کرد و در نهایت با حدود ۶۰ تومان رشد نسبت به نرخ پیشین در رقم ۴۹ هزار و ۲۴۰تومان به فروش رسید. نرخ یورو، دیگر ارز شاخص بازار تهران نیز در روز شنبه کم‌نوسان بود. هر برگ از این اسکناس اروپایی در واپسین معاملات بازار روز شنبه رشد قیمت ناچیز ۱۰ تومانی را تجربه کرد و در رقم ۵۲ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد.تمام قرمز؛ نیم و ربع سبزدر بازار روز نخست پاییز قطعات مختلف خانواده سکه دچار نوسان شدند.

قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در عصر روز شنبه نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته ۱۶۰ هزار تومان افت کرد و به رقم ۲۷ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید. اما برخلاف برادر بزرگ‌تر نیم سکه و ربع سکه نوسانات افزایشی را به ثبت رساندند. هر یک از این قطعات فلز زرد در بازار روز شنبه به ترتیب ۱۰۰ و ۵۰هزار تومان رشد داشتند تا به ارقام ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برای ربع سکه رسیدند. گفتنی است که نرخ حباب هر قطعه سکه طلا طرح جدید نیز در این روز در کانال ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی محاسبه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  20