وزیر اقتصاد: کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه به زیر چهاردرصد رسید

وزیر اقتصاد گفت: کارمزد وام های قرض الحسنه با مصوبه شورای پول و اعتبار به زیر چهاردرصد کاهش می یابد و اولین بانک اعمال کننده این مصوبه بانک قرض الحسنه مهر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

وی افزود: کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رییس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رییس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: کارمزد وام های قرض الحسنه به زیر چهار درصد با مصوبه شورای پول و اعتبار کاهش می یابد و اولین بانک، بانک قرض الحسنه مهر است.

 

جزئیات اجرای مولدسازی همراه با اعداد و ارقام شفاف سازی می شود

خاندوزی عنوان کرد: مسإله مولدسازی شفاف ترین مصوبه ای است که تا پیش از این وجود داشته است و یک به یک املاکی که واگذار می شود با قیمت گذاری و مختصات دقیق و پروژه هایی که تامین مالی می شود با اعداد کاملا شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: تاکید سران سه قوه این بوده است که اجرای مولد سازی باید بازگشت اعتماد عمومی را به دنبال داشته باشد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بیانات غیر کارشناسی و غیر دقیقی را طی روزهای گذشته در این رابطه شاهد بودیم که البته با اعداد و ارقام کاملا  قابل راستی آزمایی است و دولت آیت الله رئیسی مجالی را فراهم نمی کند که مسئولان دستگاه های اجرایی کشور بخواهند از اختیاری که به آنها داده ریالی سوء استفاده کنند.

خاندوزی اضافه کرد: از دستگاه قضایی هم دعوت می کنیم که راستی آزمایی و گزارش ها را به طور دقیق به اطلاع مردم برسانند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه ای انجام می شود، یادآورشد: در استان ها برای قیمت نان نرخ های متفاوت با وزن چانه متفاوت و کیفیت مختلف وجود دارد لذا مصوبه دولت این است که تنها با درخواست مقامات استانی درباره افزایش و تأیید وزارت کشور تصمیم گیری شود.

خاندوزی اضافه کرد: از طریق فروش درگاه های اینترنتی هم نیاز به تنظیم گری است که این کار نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعمال می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =