خبر خوبی برای طلا در راه است !

اگر بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا به این نتیجه برسند که روند افزایش نرخ بهره باید متوقف شود، خبر خوبی برای طلا خواهد بود و می‌تواند ارزش خود را بازپس بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک معامله‌گران در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا و پس از انتشار داده‌های مثبت و قوی از وضعیت اقتصادی ایالات متحده که نگرانی‌ها از افزایش تورم را کمتر کرد، منتظر تازه‌ترین پیش‌بینی‌های مقامات فدرال رزرو از آینده اقتصادی آمریکا هستند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران معتقدند شانس ثابت ماندن نرخ بهره کنونی، ۹۹ درصد و احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پیش از سال ۲۰۲۴، ۳۵ درصد است.

به نظر می‌رسد جامعه تجارت طلای دنیا سیاست انتظار را در پیش گرفته تا نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در مورد سیاست‌های پولی این بانک و همچنین تصمیم سایر بانک‌های دنیا در مورد نرخ بهره مشخص شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۵ دلار کاهش به ۱۹۳۰ دلار رسید.

کارشناسان باور دارند از آنجایی که بانک مرکزی آمریکا سیاست‌های مالی سختگیرانه‌ای در پیش گرفته و قصد دارد نرخ تورم را تا حدود ۲ درصد کاهش دهد، قیمت طلا در روزهای آینده ممکن است با روند کاهشی مواجه شود.

بانک فدرال رزرو آمریکا و بانک‌های مرکزی انگلیس، ژاپن و چین قرار است تصمیم‌گیری خود در مورد نرخ بهره را در این هفته منتشر کنند.

از طرفی اگر بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا به این نتیجه برسند که روند افزایش نرخ بهره باید متوقف شود، خبر خوبی برای طلا خواهد بود و می‌تواند ارزش خود به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را بازپس بگیرد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در این اجلاس ثابت نگه دارد. فدرال رزرو آمریکا ۱۱ بار نرخ بهره را افزایش داده و آن را از ۰.۲۵ درصد در فوریه ۲۰۲۲ به ۵.۲۵ درصد رسانده است.

بنابراین اظهارات جروم پاول در کنفرانس امروز تعیین کننده مسیر فدرال رزرو در آینده خواهد بود. این بانک دو اجلاس دیگر هم در نوامبر و دسامبر برگزار می‌کند.

شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا برای دومین ماه پیاپی در ماه اوت افزایش یافته و به ۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته رسیده است که می‌توان آن را نتیجه بالا رفتن قیمت بنزین دانست.

افزایش تورم می‌تواند سیاست‌های فدرال رزرو در مبارزه با آن را تحت تاثیر قرار دهد. هدف بانک مرکزی آمریکا تورم ۲ است.

علاوه بر آن، پیش‌بینی‌ها از تغییر نکردن نرخ بهره در آمریکا باعث شده ارزش اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح خود در ۱۶ سال اخیر برسد.

افزایش قیمت نفت به نگرانی‌های تورمی و انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد، افزوده است.

در همین حین، صادرات طلای سوئیس در ماه آگوست با افزایش ۷.۳ درصدی همراه بود و افزایش محموله‌های ارسالی طلا به هند و چین، کاهش صادرات طلا به ترکیه را جبران کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۳۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۸ درصد کاهش ۹۳۷ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  28  =  33