چرا باید شماره حساب خود را به شماره شبا تبدیل کنیم؟

شماره حساب به‌عنوان شناسنامه هر حساب بانکی معرفی می‌شود، اما همیشه هم این شماره نمی‌تواند مشکلات کاربران را حل کند. گاهی اوقات نیاز است برای انتقال وجه به‌صورت بین بانکی، از شماره‌های دیگری مانند شماره شبا استفاده کنیم. در این مواقع تبدیل شماره حساب به شبا ضرورت پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چرا تبدیل شماره حساب به شماره شبا؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید بدانید که از شماره حساب فقط برای جابجا کردن پول آن هم از حسابی به‌حساب دیگر در یک بانک مشخص، استفاده می‌شود.

به عنوان مثال اگر شما در بانک ملی حساب دارید می‌توانید از شماره حساب استفاده کنید و با آن به حساب شخص دیگری در بانک ملی یا یک حساب دیگر متعلق خودتان، در همان بانک ملی پول واریز کنید.

اگر بخواهید از حساب خود در بانک ملی به یک حساب دیگر در بانک رفاه کارگران پول واریز کنید، نمی‌توانید از شماره حساب استفاده کنید. اما برای این کار روش‌های جایگزین دیگری دارید. یکی از این روش‌ها استفاده از روش کارت به کارت است. روش دیگر نیز استفاده از شماره شبا است.

تمام کارت‌های بانکی متصل به یک حساب هستند و اگر فردی بخواهد نقل و انتقال‌های بین بانکی را انجام دهد، می‌تواند از روش کارت به کارت استفاده کند. از آنجا که روش کارت به کارت هم محدودیت‌هایی برای سقف انتقال وجه دارد، این شماره شبا است که به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین شماره انتخاب می‌شود. زیرا این شماره در سامانه پایا و ساتنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. شماره شبا علاوه بر اینکه سقف انتقال وجه را افزایش داده، برای انتقال حواله‌ها از یک بانک به بانک دیگر نیز کاربرد دارد.

کاربردهای تبدیل حساب به شبا

در گذشته قبل از اینکه کارت‌های بانکی معرفی و طراحی شوند، تمام نقل و انتقال‌های مالی از طریق شماره حساب و چک‌های بین بانکی انجام می‌شد، اما همین که کارت‌های بانکی روی کار آمدند، به میزان زیادی تعداد چک‌های بین بانکی کاهش پیدا کرد. ولی همچنان نتوانستند چک‌های بین بانکی را از رده خارج کنند. زیرا محدودیت‌هایی وجود داشت که دست و پای کاربران را می‌بست و نمی‌توانستند مبالغ سنگین را با روش کارت به کارت به حساب دیگران در یک بانک دیگر واریز کنند.

همین امر باعث شد تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور سامان بخشیدن به سیستم‌های شماره گذاری حساب‌های بانکی، شماره شبا را تعریف کند. این شماره که به کاربران و مشتریان بانک‌های ایرانی اجازه می‌دهد مبالغ بالایی را به حساب بانکی دیگران واریز کنند، یک تنه توانست جایگزین چک‌های رمزدار بین بانکی شود. دو سامانه پایا و ساتنا که بر پایه شبا فعال هستند، برای این نقل و انتقال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین امر نشان می‌دهد که تبدیل شماره حساب به شبا چقدر می‌تواند اهمیت داشته باشد و چگونه می‌تواند نیازهای کاربران را برطرف کند.

معتبرترین سایت تبدیل حساب به شبا

سایت تبدیل کارت به عنوان یکی از معتبرترین سایت‌های خصوصی شناخته می‌شود که در زمینه محاسبه شماره شبا و ارائه خدمات الکترونیکی بانکی فعالیت می‌کند. این سایت که نماد اعتماد الکترونیک دارد، هزینه بسیار کمی بابت کارمزد از کاربران دریافت می‌کند و به خاطر اینکه پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته دارد، همیشه پاسخگوی کاربران است.

در صورتی که به دنبال دریافت شماره شبا هستید و می‌خواهید آن را از طریق تبدیل شماره حساب به شبا به دست آورید، خیلی راحت می‌توانید از خدمات سایت تبدیل کارت استفاده نمایید. در صورتی که از قبل شماره حساب فرد دیگری را دارید و حالا به خاطر اینکه می خواهید با سامانه ساتنا یا پایا به حساب او پول واریز کنید، به شماره شبا نیاز دارید، خیلی راحت می‌توانید وارد سایت تبدیل کارت شده، پنل کاربری خودتان را ایجاد نمایید و شماره شبا را از این طریق دریافت کنید. خدماتی که در سایت تبدیل کارت ارائه می‌شوند به شرح زیر است.

تبدیل شماره حساب به شبا

برای دریافت شماره شبا کافی است پس از ثبت نام و شارژ پنل کاربری در سایت تبدیل کارت، گزینه تبدیل حساب به شبا را انتخاب نمایید. سپس در باکسی که برای شما باز می‌شود، شماره حساب خودتان یا هر فرد دیگری را به صورت دقیق وارد نمایید. در این مرحله یک صفحه برای شما باز می‌شود که می‌توانید اطلاعات دارنده حساب را ببینید. در صورتی که این اطلاعات مورد تایید شما بودند، می‌توانید هزینه تراکنش را پرداخت نموده و در پایان گزینه دریافت شبا را انتخاب نمایید.

تبدیل شماره کارت به شبا

در سایت تبدیل کارت، امکان تبدیل شماره کارت به شبا هم وجود دارد. اگر بخواهید شماره کارت بانکی خودتان را به شبا تبدیل کنید، با ثبت نام در سایت تبدیل کارت می‌توانید در عرض چند ثانیه این کار را انجام دهید. مزیتی که سایت تبدیل کارت دارد، این است که علاوه بر شماره شبا حساب خودتان، می‌توانید شماره شبا هر فرد دیگری را هم محاسبه کنید.

حتی نیازی نیست به فرد مورد نظر اطلاع دهید. فقط کافی است شماره کارت یا شماره حساب او را داشته باشید. به این ترتیب وارد سایت تبدیل کارت می‌شوید و پس از ثبت نام و ایجاد پنل کاربری، روی گزینه تبدیل کارت به شبا کلیک می‌کنید. توجه داشته باشید که شماره ۱۶ رقمی کارت باید دقیق و درست وارد شود. زیرا اگر این شماره اشتباه باشد، نمی‌توان تایید نمود که شماره شبای محاسبه شده صحیح و فعال است.

 هزینه استعلام شماره شبا با شماره کارت در سایت تبدیل کارت، ۱۲۵۰ تومان است. مبلغ تراکنش باید به صورت اینترنتی و از طریق کارت‌های شتاب که دارای رمز دوم هستند، پرداخت شود. مراحل بعدی این کار نیز کاملاً شبیه تبدیل شماره حساب به شبا است. پس از بررسی نمودن اطلاعات شخص دارنده حساب، می‌توانید شماره شبا را دریافت نمایید.

کلام آخر

درست است که شماره حساب اهمیت زیادی دارد، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که نمی‌توانیم با استفاده از آن نقل و انتقال‌های بین بانکی را انجام دهیم. در این مواقع است که نیاز داریم شماره حساب را به شماره شبا تبدیل کنیم. البته شماره حساب یک بخش از شماره شبا است و جزو اجزای تشکیل دهنده آن محسوب می‌شود. اما در مواقعی که نیاز به جابجا کردن مبالغ سنگین باشد، باید شماره شبا را داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −    =  89