بازار ارز و سکه متوقف شد

پیشکسوت‌های بازار می‌گویند تا زمانی که اخبار تبادل زندانیان و آزادسازی ارزهای بلوکه شده داغ است، سکه بازان تصور می‌کنند اگر وارد بازار شوند نقره‌داغ خواهند شد؛ بنابراین آنها فعلاً در انتظار روشن‌شدن نتایج قطعی این دو خبر هستند. به باور این دسته اگر‌هم قیمت‌ها تا حدودی صعودی شود با اخبار مثبت دوباره اصلاح خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر دیروز در حالی به ایستگاه پایانی رسید که طبق پیش‌بینی‌های فعالان سیاسی قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب نشد.

 البته ماحصل این جلسه صدور یک بیانیه علیه ایران بود که ممکن است تا حدودی بر روی نوسانات بازار ارز و سکه اثرگذار باشد.

در معاملات سه شنبه ‌شب، برخی از سکه بازان سعی داشتند با برجسته‌کردن نکات منفی آن زمینه صعود قیمت سکه برای روز چهارشنبه را فراهم کنند.

در این بیانیه، سه کشور اروپایی ابراز تأسف کردند که ایران به تعهدات برجامی و اهداف اعلامی آن پایبند نبوده است.

آنها مدعی شده‌اند که ایران اراده‌ای از خود در اجرای تعهدات شفاف‌سازی مندرج در بیانی مشترک ایران و آژانس در اسفندماه نشان نداده است و از ایران خواسته‌اند فوراً به تعهدات بیانیه مشترک با آژانس در مارس گذشته عمل کرده و با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند.

 بااین‌حال، عده‌ای از سکه بازان می‌گفتند مهم‌ترین اتفاق این جلسه این بود که امریکا این بار علیه ایران بیانیه‌ای صادر نکرد و هم‌زمان با آن انتشار جزییات جدید از توافق اخیر ایران امریکا درباره انتقال پول‌های بلوکه شده به قطر و تبادل زندانیان نشان می‌دهد که قصد ایران و امریکا برای کاهش تنش‌ها جدی است.

 البته در کنار این خبر، صحبت‌های جدید بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا هم موردتوجه قرار گرفت. بورل گفته رابطه ما با ایران در سطح پایینی قرار دارد؛ اما ما لازم است کانال‌های دیپلماتیک را باز نگاه داریم.

با تمام این اوصاف، قیمت دلار و سکه در معاملات پشت خطی سه شنبه‌شب در مقایسه با عصر سه شنبه تقریباً ثابت بود.

پیشکسوت‌های بازار می‌گویند تا زمانی که اخبار تبادل زندانیان و آزادسازی ارزهای بلوکه شده داغ است، سکه بازان تصور می‌کنند اگر وارد بازار شوند نقره‌داغ خواهند شد؛ بنابراین آنها فعلاً در انتظار روشن‌شدن نتایج قطعی این دو خبر هستند. به باور این دسته اگر هم‌قیمت‌ها تا حدودی صعودی شود با اخبار مثبت دوباره اصلاح خواهد زد.

سکه درحال‌حاضر نزدیک مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد و اگر این مقاومت بشکند احتمال عقب‌نشینی تا مرز مهم ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد؛ در غیر این صورت سکه می‌تواند به‌تدریج به کانال ۲۸ میلیون تومان سرک بکشد.

قیمت واقعی سکه برای بازار امروز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه در حدود ۲۲ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان است که نسبت به قیمت نقدی در بازار ۵ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان فاصله را نشان می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2