بانک خود را هوشمندانه انتخاب کنید

بانک‌ها مانند هر کسب‌وکار دیگری برای ایجاد انگیزه در میان مشتریان خود و جلب رضایت و وفاداری آن‌ها، پاداش‌ها، جوایز و تخفیف‌های مختلفی ارائه می‌دهند. این جوایز که معمولا در قالب کارت‌های وفاداری، عضویت در باشگاه مشتریان، برگشت پول و… به مشتریان بانک‌ها اهدا می‌شود، با افزایش فعالیت مشتریان، بزرگتر و بیشتر هم می‌شود و می‌تواند افراد را به سود مالی قابل توجه‌ای برساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مشتریان بانک‌ها با رعایت یکسری از نکات و ترفندها می‌توانند ضمن افزایش شانس خود برای کسب‌ جوایز بیشتر و بزرگتر، از پاداش‌های ویژه‌ای برخوردار شوند. در ادامه بخشی از این نکات و ترفندها را معرفی کرده‌ایم:

 

از یک کارت بانکی استفاده کنید

اگر شما از جمله افرادی هستید که همیشه چندین کارت بانکی مختلف در کیف پول خود به همراه دارید، حالا زمان آن رسیده تا بانکی را که بیشترین پاداش و جوایز را به شما ارائه می‌دهد، شناسایی و از این به بعد فقط با کارت این بانک، خریدهای روزمره خود را پرداخت کنید. در واقع با این انتخاب، امتیازات شما افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و در صورت برگزاری قرعه‌کشی یا ارائه وام‌ها و کدهای تخفیف، شانس شما برای دریافت هر کدام از این مزایا نیز افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این برخی از بانک‌ها، دارای سرویس برگشت پول یا Cash back هستند. در این سرویس قراردادی میان بانک و برخی از فروشگاه‌ها امضا می‌شود تا پس از هر خریدی که مشتری با کارت بانکی مورد نظر انجام می‌دهد، درصدی از مبلغ خرید، بلافاصله به حساب خریدار بازگردانده شود.

در ایران نیز بلوبانک سامان از جمله بانک‌هایی است که از این سرویس پشتیبانی می‌کند. سرویس برگشت پول بلو شامل تمامی کارتخوان‌ها و دستگاه‌های POS (خریدهای حضوری) یا درگاه‌های پرداخت (برای خریدهای آنلاین) می‌شود و تنها شرط لازم دریافت آن، پرداخت با بلوکارت (کارت بانکی بلو) و خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد است.

در هر خرید پاداش بگیرید

برای اینکه بتوانید با هر بار خرید از پاداش‌های برگشت پول بهره‌مند شوید، باید نام و آدرس تمامی فروشگاه‌ها را در اختیار داشته باشید. برای اطلاع از این فروشگاه‌ها معمولا اپلیکیشن یا وبسایت بانک‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار می‌دهند. مثلا در اپلیکیشن بلو با مراجعه به منوی «فروشگاه» و انتخاب گزینه «پاداش»، تمامی اطلاعات مورد نیاز شما، شامل نام، آدرس و میزان درصد پاداش‌ها قابل مشاهده است. شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از کشور با فعال کردن قابلیت دسترسی به موقعیت مکانی و اجازه دادن به اپلیکیشن بلو، نزدیک‌ترین فروشگاه به خود را مشاهده کنید. با این ویژگی شما از هر خرید روزانه‌، درصدی از مبلغ پرداخت شده را به عنوان پاداش دریافت می‌کنید.

 

 

از پاداش‌های خود، هوشمندانه استفاده کنید

مبالغی که شما به عنوان پاداش دریافت می‌کنید در حقیقت سرمایه‌ای اضافه بر برنامه و بودجه شماست. بنابراین استفاده هوشمندانه از آن می‌تواند روند پیشرفت مالی شما را به‌شکلی موثر بهبود دهد. شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب پاداش‌ها و مبالغی که بدست می‌آورید را در حساب بانک خود پس‌انداز و ذخیره کنید و از طریق این مبالغ ناچیز اما مستمر، روند رسیدن به مقاصد و اهداف مالی خود را تسهیل کنید. در این بخش سرویس باکس اپلیکیشن بلوبانک سامان گزینه‌ای ایده‌آل برای این هدف به شمار می‌رود. این سرویس همچون یک گاوصندوق امن و هوشمند عمل می‌کند و وظیفه‌ نگهداری از پس‌اندازهای شما را برعهده دارد.

تصمیم‌گیری هوشمندانه در مورد جوایز و پاداش‌ها، شامل کدهای تخفیف دریافت شده از بانک‌ها هم می‌شود. بهتر است تا این کدها را برای خرید کالاهایی که واقعا به آن نیاز دارید خرج کنید.

 

طرح‌ها و پیشنهادات فروشگاه را کاوش کنید

برخی از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین علاوه ارائه پاداش از طریق قرارداد با بانک شما و از طریق طرح‌ها و کمپین‌های مختلف، امتیازهایی نظیر وام، تخفیف، جایزه و… نیز ارائه می‌دهند که درصورت آگاهی از آن‌ها می‌توانید میزان پاداش دریافتی خود را دوچندان کنید.

از دوستان و آشنایان دعوت کنید

برخی از بانک‌ها برای افزایش کاربران خود جوایزی را تعیین می‌کنند و شما برای کسب این جوایز کافی‌ست تا با کد مخصوص خود از دوستان و آشنایان برای ثبت‌نام و باز کردن حساب در بانک مربوطه دعوت کنید. برای مثال بلوبانک سامان به ازای هر دعوت، مبلغ ۳۰ هزار تومان به عنوان هدیه برای کاربر واریز می‌کند. همچنین در صورتی که تعداد دعوت‌های کاربر به ۱۰ نفر یا بیشتر برسد، کاربر مورد نظر می‌تواند کارت مشکی منحصربه‌فرد بلوبانک سامان را دریافت کند.

 

نکته‌ها و ترفندهای معرفی شده، به شما کمک می‌کند تا میزان‌ پاداش‌های بانکی خود را به حداکثر برسانید و در یک بازه زمانی نه چندان طولانی، سرمایه قابل توجه‌ای را پس‌انداز و ذخیره کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4