گروه ملی انفورماتیک، قلب بانک مرکزی در حوزه تنظیم گری بانکداری نوین است

رییس کل بانک مرکزی در دیدار با تیم جدید مدیریتی شرکت ملی انفورماتیک مطرح کرد:

رییس کل بانک مرکزی در دیدار با اعضای تیم جدید مدیریتی شرکت ملی انفورماتیک ضمن تشریح سیاست های کلان بانک مرکزی در حوزه بانکداری دیجیتال، بر نقش محوری و راهبردی گروه ملی انفورماتیک در مجموعه بانکی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، با حضور دکتر محمدرضا فرزین رییس کل محترم بانک مرکزی، مراسم معارفه علیرضا ماهیار به عنوان مدیرعامل و عباس معمارنژاد به عنوان عضو هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد.

در این مراسم که در دفتر رییس کل محترم بانک مرکزی با حضور فرشاد محمدپور معاون نظارت بانک مرکزی، مهران محرمیان معاون فناوری های نوین، یکتا اشرفی معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین اعضای هیات مدیره شرکت ملی برگزار شد، دکتر فرزین ضمن تاکید بر اهمیت نقش محوری و راهبردی مجموعه ملی انفورماتیک در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور، به بیان دیدگاه ها و انتظارات خود از نقش آفرینی این مجموعه با ترکیب مدیریتی جدید در اکوسیستم بانکی کشور پرداخت.

رییس کل بانک مرکزی در این مراسم با اشاره به تخصص، تجارب و توانمندی های آقایان ماهیار، معمارنژاد و سایر اعضای هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک بر ضرورت تحول آفرینی در عرصه بانکداری دیجیتال، خلق ارزش افزوده، ارتقای سامانه های الکترونیکی و همچنین تنظیم گری و تقویت نظارت دقیق و کارا از سوی گروه ملی انفورماتیک تاکید کرد.

دکتر فرزین با تاکید بر اینکه بالغ بر 70درصد وظایف و اقدامات بانک مرکزی در حوزه سامانه ها و زیرساختها متکی به دانش بانکی و دانش فناوری های نوین است که در مجموعه ملی انفورماتیک کارسازی می شود، افزود: قلب بانک مرکزی در حوزه رگولیشن بانکداری نوین در گروه ملی انفورماتیک قرار دارد و لذا تمام سامانه های حاکمیتی باید به طور کامل در اختیار این مجموعه قرار داشته باشد.

ایشان همچنین با بیان این نکته که باید آسیب شناسی دقیقی نسبت به وضعیت گروه ملی انفورماتیک صورت گرفته و برنامه های جدیدی برای این بازوی فناوری بانک مرکزی و شبکه بانکی بازتعریف شود، افزودند: شرکت ملی انفورماتیک هسته فکری و مشورتی بانک مرکزی در حوزه تنظیم گری فناوری های نوین است و لذا باید استراتژی و ساختار آن بازطراحی شود.

رییس کل بانک مرکزی ارتقای جایگاه و اعتبار شرکت ملی انفورماتیک، تقویت حوزه های مختلف بانکداری دیجیتال بر مبنای نیازهای حاکمیتی بانک مرکزی و نظام بانکی و پاسخگویی به نیازهای ذینفعان با رعایت سه اصل سرعت، سهولت و امنیت را از اولویت برنامه ها و ماموریت های تیم جدید مدیریتی در شرکت ملی انفورماتیک را برشمرد.

در ادامه اعضای هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک با تشریح راهبردها و برنامه های جدید شرکت ملی انفورماتیک ذیل رهنمودهای رییس کل محترم بانک مرکزی بر بازنشانی هویت و ارتقا جایگاه و نقش شرکت ملی انفورماتیک، توسعه دانش و تکنولوژی های نوین، حاکمیت فناوری و نوآوری در گروه، ارتقای سرمایه های انسانی و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های مغفول در گروه ملی انفورماتیک تاکید نمودند.

همچنین در پایان این جلسه از زحمات و تلاشهای علی عبدالهی، مدیرعامل پیشین این شرکت نیز تقدیر و تشکر شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄  1  =