قیمت دلار ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

در حالی که هفته گذشته بازارهای مالی نیمه تعطیل بود اما قیمت دلار با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد. کارشناسان اقتصادی ۶ ماهه دوم سال‌جاری را سرآغاز پایان رکود بازارهای مالی می‌دانند. آیا دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی ورود می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز قیمت دلار در آخرین معامله هفته گذشته با رقم ۴۹ هزار و ۶۵۰ هزار تومانی مبادله شد. این اسکناس با بازدهی مثبت بسته شد و به سیگنال‌های مساعد سیاسی، چندان توجهی نداشت.

موضوع نشست شورای حکام، پایان برخی تحریم‌های ۸ ساله ایران و از همه مهمتر حواشی و اخبار تائید نشده‌ای درباره توافق موقت ایران و آمریکا از سیگنال‌هایی است که در ماه‌ّهای گذشته، پیوسته روانه بازار می‌شد و اکنون معامله‌گران در انتظار تعیین تکلیف موضوعات مذکور هستند.

علاوه بر آن، پالس‌هایی که گاهی از سوی مقامات مسئول روانه بازار می‌شود همواره توجه بازیگران بازار ارز را جلب می‌کند. در این خصوص باید به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد. وی به تازگی از واژه جدیدی در ادبیات مذاکرات هسته‌ای با عنوان «سند سپتامبر» پرده‌برداری کرده است. او گفت: «گفتگو‌های ما به مقدار زیادی با طرف‌های مقابل برجامی انجام شده و روی کاغذ آمده و سندی معروف به سند سپتامبر، بین ما و طرف‌های مقابل آماده است.»

برای هفته جاری تحلیلگران بازارها، همچنان منطقه ۴۹ هزار تومانی را برای قیمت دلار پیش‌بینی می‌کنند با این تفاوت که ورود دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز پنجشنبه ۱۶ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۴ تومان عرضه شده بود. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین روز هفته گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۷۹ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی ۴۴ هزار و ۲۳۱ تومانی ثبت شده بود. یوروی حواله نیز با رقم ۴۰ هزار و ۲۱۰ تومان عرضه شد.

در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۹ تومان مبادله شد. برای اسکناس درهم نیز رقم ۱۱ هزار و ۲۴۱ تومان به ثبت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  −  47  =