رشد سود خالص صنعت بیمه استرالیا در نیمه اول ۲۰۲۳

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره مقررات پیشگیرانه استرالیا (APRA)، صنعت بیمه عمومی در نیمه اول سال 2023 با نتایج پذیره نویسی بسیار عالی پس از کسر مالیات، 4.6 میلیارد دلار سود خالص داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ريسک نيوز، اداره مقررات پیشگیرانه استرالیا (APRA)به تازگی فصلنامه آمار عملکرد بیمه عمومی خود را منتشر کرده است که خلاصه ‌ای از عملکرد مالی، وضعیت مالی، کفایت سرمایه و نسبت ‌های کلیدی صنعت بیمه عمومی را ارائه می ‌کند.

بر اساس این گزارش، و همچنین رشد سود خالص از 0.9 میلیارد دلار گزارش شده در ژوئن 2022، صنعت همچنین شاهد بازده خالص دارایی های 14 درصدی طی ماه منتهی به ژوئن 2023 بود.

این امر بیشتر ناشی از بهبود شدید بازده سرمایه گذاری بود. علاوه بر این، علی رغم کاهش اندک، به میزان 5.7 میلیارد دلار، نتایج پذیره نویسی نسبتا بالا باقی ماند.

اینها به دلیل افزایش حق بیمه توسط بیمه‌ گران در پاسخ به هزینه ‌های خسارت بالاتر اخیر با افزایش 9.3 درصدی حق بیمه های ناخالص از 60.4 میلیارد دلار به 66 میلیارد دلار انجام شد.

خسارت ناخالص کمی کاهش یافت و این امر به‌دلیل مطالبات کمتر در خطوط کسب‌وکار Householder/Houseowne و Fire/ISR بوده است که هر دو در سال قبل به دلیل رویداد سیل جنوب شرقی QLD/NSW در جنوب شرقی 2022 نقطه عطفی را به خود دید.

نسبت خالص زیان با 3 درصد افزایش در این دوره به 65 درصد رسید. بازده دارایی ها نیز با رشد 11.2 درصدی به 14.2درصد افزایش یافت.

خالص خسارت های متحمل شده به طور قابل توجهی در سال (16.1 درصد) افزایش یافته است که عمدتاً به دلیل کاهش درآمد بیمه اتکایی تقریباً در همه کسب و کارها بود.

این صنعت همچنین بهبود بازده سرمایه ‌گذاری را گزارش کرد که در مجموع به 3 میلیارد دلار رسید، که عمدتاً ناشی از سودهای محقق نشده از سرمایه‌ گذاری ‌های سودآور برای سال منتهی به 30 ژوئن 2023 بود.

نسبت پوشش مبلغ کل سرمایه تجویز شده (PCA) برای صنعت در 30 ژوئن 2023 به 1.74 برابر افزایش یافت.

منبع: www.reinsurancene.ws

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  3  =