تقویت زیرساخت‌های دیجیتال در بانکداری ایران زمین

بانک ایران زمین با ایجاد یک ساختار دقیق و برنامه ریزی منظم، تلاش می کند تا محصول و سرویس های خود را به بهترین شکل و در کمترین زمان به دست مشتریان و کاربران خود برساند و پاسخگوی مسائل مشتریان باشد. این بانک در تلاش است تا با ارائه سرویس های مطلوب در پلتفرم های بانک یک ساختار مطلوب را در روند ارائه یک محصول ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شمانیوز، بانک ایران زمین با تمرکز بر فناوری اطلاعات بانکداری دیجیتال، قصد دارد زیرساخت های بانکداری خود را ارتقا داده و نیازهای مشتریان و کاربران بانکداری دیجیتال را برآورده کند به طوری که تراکنش‌های خارج از شعب از طریق سرویس‌های بانکداری دیجیتال انجام می‌شود. بررسی های صورت گرفته از عملکرد «وزمین» نشان داد که رشد تراکنش های خارج از شعب این بانک به میزان ۹۷ درصد و از طریق سرویس های بانکداری دیجیتال این بانک انجام می شود. «بانک ایران زمین» با ایجاد و توسعه مرکز داده کاوی در راستای استراتژی‌های اقتصاد دیجیتال خود، یکی از اقدامات مهم در راستای کسب و کار دیجیتال را برداشته است.

بانک ایران زمین در سال مالی ۱۴۰۱ با سرمایه ثبت شده ۴۰۰ میلیارد تومان و درآمد عملیاتی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان موفق به جذب سپرده‌های حدود ۱۲۸۹۰ میلیارد تومانی شده است. همچنین، درآمد تسهیلات اعطایی در سال گذشته حدود ۱۶۸۰ میلیارد تومان بوده است و موجودی نقدی بانک هم در طول سال افزایش یافته است.

این بانک با رشد سریع و عملکرد قابل قبول خود در حوزه بانکداری دیجیتال و جذب سپرده‌ها، توانسته است درآمد قابل توجهی را ایجاد کند و دارایی‌های خود را افزایش دهد. بانک ایران زمین در سال های اخیر توانست با طراحی سرویس های مختلف بانکی در بخش تولید داخلی و حمایت از کسب و کارهای خرد تمام توان خود را به کار گیرد، تا خدماتی متمایز به مشتریان خود ارائه کند.

بانک ایران زمین با تأکید بر استراتژی اقتصاد دیجیتال، با ایجاد و توسعه مرکز داده کاوی، اقدامی مهم را در جهت توسعه کسب و کار دیجیتال خود به عمل آورده است. وزمین از طریق ایجاد این زیرساخت، بهبود فعالیت خود را تسریع داده و یک برتری رقابتی در حوزه فناوری‌های مالی به دست آورده است. این بانک با سرمایه‌گذاری ریسک پذیر توسط جامپ و مرکز نوآوری خود، در استراتژی دیجیتال خود به توسعه کسب و کار از طریق سرمایه گذاری در کسب و کارهای آنلاین توجه کرده است.

توجه به فرآیندهای کسب و کاری در استراتژی دیجیتال برای نهادهای مالی بسیار حیاتی است و توسعه پلتفرم‌های دیجیتال برای بانک ایران زمین از اهمیت بالایی برخوردار است. این بانک با ارائه خدماتی با ارزش افزوده متمایز برای مشتریان و سرمایه گذاری در بخش خدمات دیجیتال بانکی، استراتژی خود را به عملیاتی تبدیل کرده است.

براساس این گزارش، مدیرعامل بانک ایران زمین توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و همچنین حمایت از جوانان را یکی از اولویت های اصلی در پیشرفت نظام اقتصاد کشور می‌داند و معتقد است که خدمات وزمین، باید طوری طراحی شود که برای مشتریان ارزش افزوده ای متمایز از آنچه در گذشته ارائه می شد، داشته باشند.

بانک ایران زمین با این رویکرد توانست در بخش خدمات دیجیتال بانکی سرمایه گذاری کند و با همت همکاران در تمامی بخش های بانک این رویکرد را عملی و اجرایی کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  3