پیشنهاد وسوسه‌انگیز سامسونگ و ال‌جی به اپل

اپل درحال بررسی فناوری Micro-Lens برای ساخت نمایشگر سری آیفون ۱۶ است. این فناوری باعث افزایش روشنایی پنل OLED می‌شود و همچنین می‌تواند کاهش مصرف انرژی را در پی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو تأمین‌کنندگان نمایشگرهای اپل یعنی سامسونگ و ال‌جی به این شرکت پیشنهاد داده‌اند که از آرایه‌های Micro-Lens یا MLA در پنل‌های موردنیاز خود استفاده کند. البته این فناوری مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد و اپل ظاهراً مشغول بررسی این موارد است.

استفاده از فناوری جدید برای نمایشگر سری آیفون ۱۶؟MLA با یک الگوی یکپارچه از میلیاردها لنز درون پنل کار می‌کند که بازتاب‌های داخلی را کاهش می‌دهد. این فناوری باعث افزایش روشنایی با حفظ مصرف انرژی یا حفظ روشنایی با کاهش مصرف انرژی می‌شود. بنابراین تولیدکننده باید تصمیم بگیرد که کدام ویژگی را انتخاب کند.این فناوری باعث افزایش روشنایی در دید از روبه‌رو می‌شود و کاهش روشنایی در طرفین را به همراه دارد، بنابراین شاید برخی کاربران با کاهش زاویه دید روبه‌رو شوند. علاوه بر این مشکل، فناوری MLA باعث افزایش هزینه تولید نمایشگرهای OLED می‌شود.

طبق گزارش اخیر، سامسونگ و ال‌جی هر کدام از مواد مختلفی برای این فناوری استفاده می‌کنند که البته هر دوی آن‌ها نتوانسته‌اند استانداردهای مدنظر اپل را کسب کنند. در همین راستا اپل هنوز واکنشی به درخواست این شرکت‌های کره‌ای از خود نشان نداده است. به نظر می‌رسد اپل تا زمان تولید انبوه سری آیفون ۱۶ صبر خواهد کرد تا با عملکرد نهایی این فناوری روبه‌رو شود.

سامسونگ در استفاده از فناوری MLA برای نمایشگرهای OLED تجربه بیشتری نسبت به رقیب هموطن خود دارد. برای مثال سامسونگ در چندین مدل گلکسی S اولترا از این نوع پنل‌ها استفاده کرده یا اینکه آن‌ها را در اختیار شرکت‌های چینی مانند ویوو قرار داده است. در این میان ال‌جی از فناوری MLA برای برخی از تلویزیون‌های هوشمند OLED استفاده کرده است، بنابراین تجربه کمتری برای دستگاه‌های کوچک دارد.

درنهایت با توجه به اینکه بیش از یکسال تا معرفی سری آیفون ۱۶ باقی مانده و دو هفته دیگر سری آیفون ۱۵ معرفی می‌شود، نمی‌توان به گزارش‌های کنونی درباره این محصولات چندان اطمینان کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  ⁄  13  =