ورود بورس و سبدگردانها به صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

علیرضا ناصرپور، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از صدور سه موافقت اصولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز علیرضا ناصرپور، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ذیل بند ۱۹ ماده یک بازار اوراق بهادار تشکیل شده است.

به گفته وی از جمله اهداف تشکیل صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، می‌توان به ایجاد مزایای بازنشستگی تکمیلی برای کارکنان مجموعه‌های مختلف، ورود منابع باثبات و قابل برنامه‌ریزی به بازار سرمایه و تقویت دید بلندمدت اشاره کرد.

وی افزود: این صندوق‌ها در سه نوع سهامی، سهامی شاخصی و صندوق در صندوق طبقه‌بندی شده است.

ناصر پور خبر داد: اکنون سه موافقت اصولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی برای برخی مجموعه‌های بزرگ صادر شده است.

علیرضا قدرتی، رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا هم گفت: وجود صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی به عنوان یک دریافتی مستمر پس از بازنشستگی بسیار پُرکاربرد است.

به گفته وی شاید وجود این نوع صندوق‌ها بتواند از گسترش و ابعاد این بحران‌ها بکاهد و بخشی از کسری صندوق‌هایی که ممکن بود در زندگی روزمره افراد بازنشسته تاثیر بگذارد را جبران کند.

وی افزود:این اتفاق باعث می‌شود افراد و حتی شرکت‌ها بتوانند در انتخاب صندوق‌های بازنشستگی حق انتخاب داشته و منابع خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا در زمان بازنشستگی بتوانند از مزایای و منافعی که این صندوق‌ها برای آنها ایجاد خواهد کرد، استفاده کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =