رشد سود خالص بانک خاورمیانه به مدد اعطای تسهیلات بیشتر

بانک خاورمیانه در 3 ماهه نخست 1402 با سرمایه 50.000 میلیارد ریالی (15.000 میلیارد ریال ثبت نشده) به سود خالص 800 میلیارد تومانی دست یافت تا شاهد افزایش 69 درصدی سود بانک در مقایسه با مقطع مشابه سال 1401 باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک افزایش سود تسهیلات ریالی ناشی از افزایش حجم تسهیلات اعطایی ریالی از جمله دلایل اصلی رشد سود شرکت بوده است. منابع این افزایش نیز از طریق جذب سپرده ریالی، کاهش سرمایه گذاری در اوراق بدهی و جلوگیری از خروج وجه نقد در قالب سو تقسیمی و به واسطه افزایش سرمایه تامین گردیده است.

بررسی بیشتر گزارش بانک خاورمیانه نشان می دهد درآمد تسهيلات اعطايي و سپرده گذاری و اوراق بدهی با افزایش 44 درصدی همراه شده و با وجود افزایش 28 درصدی هزینه سود سپرده ها رشد 75 درصدی درآمد تسهیلات و سپرده گذاری در این مقطع رقم خورد. لازم به ذکر است مجموع درآمدهای عملیاتی رشد 80 درصدی داشت و به 1.254 میلیارد تومان رسید.

تسهيلات اعطايي و مطالبات از اشخاص غير دولتی تا پایان خرداد ماه بیش از 50 هزار میلیارد تومان بود. در سوی مقابل حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری با رشد 9 درصدی نسبت به پایان اسفند 1401 به بیش از 39 هزار میلیارد تومان بالغ گردید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8