بررسی مدل بانکداری دیجیتال سودآور در مالزی

از حدود 250 بانک دیجیتال در سراسر جهان، 20 درصد در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند. عددی مثبت که انتظار می ‌رود بانک ‌های دیجیتال آینده صنعت فین ‌تک را رقم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مالزی از این پدیده جهانی مستثنی نیست زیرا بانک مرکزی این کشور، بانک نگارا مالزی (BNM)، به تازگی پنج مجوز بانک دیجیتال را برای برخی از بازیگران پیشرو در صنعت فناوری و مالی، مانند کنسرسیوم Boost-RHB، ارائه داده است.

یکی از مشاهدات کلیدی در بازار مالزی، تمرکز بر بازیگران دارای مدل بانکداری دیجیتالی سودآور است. این را می توان با معیارهای ارزیابی BNM مشاهده کرد. یعنی بر شخصیت و یکپارچگی متقاضیان، ماهیت و کفایت منابع مالی، سلامت و امکان‌سنجی طرح‌های تجاری و فناوری، و همچنین توانایی پرداختن به شکاف ‌های شمول مالی به ‌طور معنادار تأکید کرد.

بیایید از طریق کنسرسیوم Boost-RHB، بررسی کنیم که چرا این بانک به عنوان پیشرو در بخش بانک های دیجیتال در مالزی در نظر گرفته می شود.

  1. سابقه اثبات شده و مشتری درگیر.

در چند سال گذشته، Boost پایه و اساس یک بانک دیجیتالی را پایه ریزی کرده است. در واقع تجارت مالی خرد مبتنی بر هوش مصنوعی، که در حال حاضر در مقیاس پایدار کار می کند. از اوایل سال 2023 یعنی از زمان آغاز به کار، سابقه بسیار خوبی در پرداخت بیش از 3 میلیارد رینگیت تامین مالی در مالزی و اندونزی داشته است.

  1. ایجاد اکوسیستم و زیرساخت.

بانک‌ های دیجیتال موفق از اکوسیستم مربوطه خود استفاده می ‌کنند، زیرا آن ‌هایی که این مدل را به درستی اجرا می ‌کنند، هزینه جذب مشتری کمتری دارند. Boost مجهز به یک اکوسیستم فین ‌تکی جامع است که در سراسر تجارت مالی خرد مبتنی بر هوش مصنوعی، برنامه فین ‌تک همه ‌جانبه با بیش از 10 میلیون کاربر، پلتفرم راه ‌حل‌ های تجاری با بیش از 600000 نقطه تماس تجاری، و پلتفرم پرداخت برون مرزی با بیش از 100 شریک دیجیتال جهانی در آسیای جنوب شرقی، تجهیز شده است.

  1. تصدی کوتاهتر و محصولات واحد اقتصادی مثبت.

اگرچه مطالعات اخیر نوسانات ناشی از افزایش نرخ‌ ها را نشان می‌ دهد، اما احتمالاً تأثیر مادی بر بانک ‌های دیجیتال در مراحل استارت آپی آن ‌ها نخواهد داشت. بانک‌ های دیجیتالی آینده، مانند Boost، که در حال حاضر در ارائه محصولات ساده ‌شده با دوره ‌های کوتاهتر تخصص دارد، در ترازنامه ‌اش مستعد عدم تطابق بسیار زیاد دارایی ‌ها و بدهی ‌ها نیستند.

چه چیزی در آینده نهفته است.

همه نگاه ها به این بخش معطوف است زیرا تحقیقات نشان می دهد که پذیرش گسترده امور مالی دیجیتال می تواند تولید ناخالص داخلی اقتصادهای نوظهور را تا سال 2025 تا 6 درصد یا در مجموع 7/3 هزار میلیارد دلار افزایش دهد.

منبع: www.prnewswire.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄  2  =