بانک صادرات در مسیر درست سود آوری

بررسی صورت های مالی یک ماهه تیر 1402 بانک صادرات نشان می دهد که این بانک افزایش درآمد را در شاخه های مختلف به ثبت رسانده و بدین ترتیب می تواند روند سود دهی خود را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیوان اقتصاد، بانک صادرات که با سرمایه بیش از ۱۷۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال فعالیت می کند، به تازگی صورت های مالی یک ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۲ را منتشر کرده و طبق گزارش منتشر شده درآمد محقق شده بانک از ابتدای سال تا پایان تیر ماه به مبلغ ۱۷۰ هزار و ۹۲۰ میلیون ریال رسیده که این مبلغ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۸ هزار و ۳۶ میلیارد ریال بود و بدین ترتیب مبلغ ۸۸۴ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال در تیر ماه حاصل شده است.

همچنین درآمد سرمایه گذاری این بانک در دوره یاد شده مبلغ ۲۰۴۴ میلیارد ریال محقق شده و با توجه به اینکه تا پایان خرداد ۱۴۰۲ این مبلغ ۱۲۲۱ میلیارد ریال بوده، می توان نتیجه گرفت که عملکرد مطلوب در این زمینه بانک را به درآمد ۸۲۳ میلیارد و ۵۷ میلیون ریالی در تیر ماه رسانده است.

یکی دیگر از درآمدهای  بانک در طول تیر ماه مربوط به کارمزدهاست که مبلغ ۵۰۳۴ میلیارد ریال از این محل برای بانک صادرات در این ماه حاصل شده و کل مبلغ درآمد کارمزد از ابتدای سال تا پایان تیر ماه در نهایت به مبلغ ۱۸ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال رسانده است.

عملکرد مطلوب بهاری
گفتنی است این بانک در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ نیز صورت های مالی ۳ ماهه خود را منتشر کرد که طبق بررسی ها سود هر سهم در این دوره ۲۱ ریال اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته مه مبلغ ۱۳ ریال بوده، رشد ۶۲ درصدی نشان می دهد.

سود خالص این بانک هم در سه ماهه اول سال جاری رشد ۶۴ درصدی را به ثبت رسانده و روی مبلغ ۳۷۳۳ میلیارد ریال ایستاده است.

بررسی ها نشان می دهد که خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری ۷۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به مبلغ ۳۴ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال رسیده و جمع درآمدهای عملیاتی نیز با رشد ۴۶ درصدی مبلغ ۶۱ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال محقق شده است.

بنابراین همانطور که صورت های مالی نشان می دهد، بانک صادرات ایران با توجه به افزایش درآمد ها و رشد سودآوری تا پایان سال می تواند با تحقق پیش بینی ها سهامداران خود را راضی کرده و کارنامه خوبی از عملکرد خود ثبت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =