طلای جهان در قعر ماند

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۹۰۶ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، قیمت‌ طلا تغییر خاصی در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه نداشته و هنوز هم نزدیک به پایین‌ترین سطح از ششم ژوئن قرار دارد، یعنی همان سطحی که دیروز به آن رسیده بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۹۰۶ دلار و ۹۲ سنت رسید.

شاخص دلار هم تغییری نداشته و در بالاترین سطح طی دو ماه گذشته قرار دارد. به نظر می‌رسد ارزش دلار عامل تعیین کننده قیمت طلا بوده است. بالا رفتن قیمت دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.احتمال اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بر مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا حفظ کند افزایش یافته که سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را هم افزایش داده و ارزش دلار را هم بالاتر می‌برد. در واقع شرکت کنندگان بازار متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو سیاست سختگیرانه پولی خود را برای پایین آوردن تورم ادامه می‌دهد و احتمالاً نرخ بهره را در پایان سال جاری میلادی بیش از ۲۵ واحد افزایش می‌دهد.

الا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا مبنی بر بالا رفتن شاخص قیمت تولید کننده و مصرف کننده حاکی از ادامه مبارزه فدرال رزرو برای پایین آوردن تورم تا هدف ۲ درصد بانک مرکزی است. بدین ترتیب سود اوراق قرضه ۱۰ ساله بانک مرکزی آمریکا هم به بالاترین رقم طی ۹ ماه گذشته رسیده و از ارزش دلار حمایت کرده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۷۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۲ درصد کاهش ۹۰۴ دلار و ۴۰ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  35