نشانه های مثبت در عملکرد سه ماهه بانک ایران زمین

گزارش عملکرد بانک ایران زمین برای سه ماهه نخست سال جاری منتشر شد و بررسی ها نشان می دهد اغلب نماگرها نسبت به سه ماهه نخست سال قبل با رشد همراه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یکی از برجسته ترین نکات در عملکرد سه ماهه بانک ایران زمین رشد حدود 5 برابری درآمد تسهيلات اعطايی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده جمع درآمدهای بانک ایران زمین از این محل در سال جاری 1,603 میلیارد تومان و این در حالی است که این عدد در دوره مشابه سال قبل حدود 323 میلیارد تومان بوده است.

در سوی مقابل هزینه سپرده بانک نیز از انظباط بهترین نسبت به سال قبل همراه شده و تنها رشد 8 درصدی را تجربه کرده و به عدد 3،272 میلیارد تومان رسیده است.

این مدیریت هزینه در بخش سپرده ها در حالی است که در مقابل رشد 4 برابری درآمد مربوط به اعطای تسهیلات عملکرد کاملا مناسبی به شمار می رود.

لذا با توجه به درصد تغییرات مورد اشاره، زیان دهی بانک در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه قبل از آن حدود 38 درصد کاهش داشته است.

رشد درآمد حاصل از کارمزد

نکته قابل توجه دیگر در عملکرد بانک ایران زمین در دوره یاد شده نسبت به دوره قبل، رشد حدود 15 درصدی خالص درآمد از محل کارمزد است که نشان می دهد بانک در این حوزه نیز عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته است.

بهبود در عملکرد

این موضوعات باعث شده تا عملکرد ایران زمین در سه ماهه امسال نسبت به پارسال با بهبود قابل توجه همراه گردد.

نکته ای که در این میان می بایست توجهی ویژه ای به آن شود بهبود عملکرد از محل درآمدهای اصلی (و نه مقطعی مانند فروش سرمایه گذاری ها) بوده که این موضوع می تواند سهامداران را برای تداوم روند امیدوار کرده و چشم انداز کاهش زیان و در نهایت سوددهی را برای ماه ها و سال های آینده در ایران زمین به تصویر کشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6