سهم تعدادی هر یک از ابزارهای پذیرش در تیر ماه چقدر بود/از افت ابزار موبایلی و کارتخوان تا رشد ابزار اینترنتی

بر مبنای تازه ترین آمار منتشره شاپرک، در تیر ماه سهم ابزارهای پذیرش موبایلی و کارتخوان فروشگاهی از تعداد کل ابزارهای بازار به ترتیب 6 صدم درصد و 11 صدم درصد افت کرده اما 17 صدم درصد بر سهم بازار ابزار پذیرش اینترنتی افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در حال حاضر کارتخوان فروشگاهی با 91,20 درصد بالاترین سهم از تعداد کل ابزارهای پذیرش را در اختیار دارد. سهم این ابزار از تعداد کل ابزارها در فروردین ماه 91،41 درصد بود که در اردیبهشت به 91،17 درصد تقلیل یافت. در خرداد ماه شاهد رشد سهم آن به 91،31 درصد بودیم اما در تیر ماه این روند مجددا کاهشی شد.

ابزار پذیرش اینترنتی با 7،75 درصد دارای دومین بیشترین سهم از تعداد کل ابزارهاست. سهم این نوع از ابزار در فروردین ماه 7،44 درصد بود و در اردیبهشت به 7،71 درصد ارتقا پیدا کرد. در خرداد ماه شاهد افت آن به 7،58 درصد بودیم اما در تیر ماه به بالاترین سهم از ابتدای سال جاری تا کنون رسید.

ابزار پذیرش موبایلی با 1،05 درصد از کمترین سهم تعدادی در میان کل ابازرها برخوردار است. سهم این ابزار از کل تعداد ابزارهای پذیرش در اردیبهشت ماه با افت اندکی نسبت به فروردین از 1،15 درصد به 1،13 درصد رسید و طی دو ماه اخیر نیز به همین روند کاهشی ادامه داد. در خرداد ماه 1،11 درصد و در تیر ماه 1،05 درصد از کل ابزارها سهم داشت.

رشد اندک سهم کارتخوان فروشگاهی از تعداد کل تراکنش ها

تازه ترین آماری که شاپرک منتشر کرده گواهی می دهد که در تیر ماه سهم ابزار پذیرش اینترنتی از کل تعداد تراکنش های انجام شده، با 2 صدم درصد افت نسبت به خرداد از 5,28 درصد به 5,26 درصد رسید. سهم این ابزار از کل تراکنش های فروردین 5,10 درصد بودکه در اردیبهشت به 5,19 درصد رشد داشت و در خرداد نیز این روند افزایشی را ادامه داد اما در تیر ماه ترمز رشد آن کشیده شد.

سهم ابزار پذیرش موبایلی که در فروردین ماه امسال 2,66 درصد بود در اردیبهشت به 2،46 درصد تقلیل یافت و از آن زمان تا کنون طی سه ماه اخیر در همین محدوده و بدون تغییر باقی مانده است.

کارتخوان های فروشگاهی اما از لحاظ سهم تعدادی از کل تراکنش های انجام شده از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه نوسان داشتند. در فروردین سهم این ابزار 92،24 درصد بود و در اردیبهشت با رشد مناسبی به 92,35 درصد رسید. اما طی خرداد ماه به 92,26 درصد افول کرد. در تیر ماه اما مجددا افزایشی شد و به 92,28 درصد رسید.

اکنون کارتخوان فروشگاهی دارای بالاترین سهم از تعداد کل تراکنش های شاپرکی است و پس از آن با فاصله زیادی ابزار پذیرش اینترنتی قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  13  =  20