ریزش سودآوری اپل به کمترین میزان از سال ۲۰۱۶ به این سو!

گزارش های منتشر شده در خصوص برآورد سود شرکت بزرگ جهان حاکی از احتمال ثبت رکورد بیشترین میزان ریزش سود شرکت اپل به کمترین میزان از سال ۲۰۱۶ به این سو است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، گزارش های منتشر شده در خصوص برآورد سود شرکت بزرگ جهان حاکی از احتمال ثبت رکورد بیشترین میزان ریزش سود شرکت اپل به کمترین میزان از سال ۲۰۱۶ به این سو است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز، شرکت اپل به احتمال زیاد در بازه زمانی آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی برای سومین دوره سه ماهه متوالی، دچار ریزش سود و البته ثبت رکوردی جدید در میزان ریزش خواهد شد.

شرکت داده پردازی «بیگ تک» به عنوان تهیه کننده گزارش مذکور تاکید کرده است که میزان سودآوری اپل طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی با ۱.۶ درصد ریزش بیشتر به نسبت سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ مواجه شده از این میزان ریزش از سال ۲۰۱۶ به این سو بی سابقه بوده است.

در خصوص محصولات تولیدی توسط شرکت اپل، فروش گوشی های آیفون بیش از ۲ درصد ریزش را طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ تجربه کرده و با ااینحال، فروش سالانه این گوشی ها حدود ۳ درصد افزایش داشته است.

البته شرکت اپل تنها غول فناوری اطلاعات آمریکایی نبوده که دچار زیاندهی شده و شرکت های گوگل، مایکروسافت و متا نیز همگی در وضعیتی مشابه قرار دارند. آمار منتشر شده در خصوص میزان تبلیغات تجاری گوگل و متا نشان می دهند که هر دو شرکت دچار افت منحسوسی در میزان جذب این دسته از تبلیغات شده اند. این در حالیست که بخش بزرگی از درآمدهای گوگل و متا (مالک اینستاگرام و فیسبوک) به تبلیغات تجاری وابسته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  3