ایلان ماسک: با تیم کوک برای کاهش کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور صحبت خواهم کرد

ایلان ماسک در توییت خود اشاره کرد که می‌خواهد اپل کارمزد خود را از مبلغ دریافتی توییتر دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو، ایلان ماسک یک بار دیگر در مورد کارمزد اپل صحبت کرد. مالک توییتر گفت که با «تیم کوک»، مدیرعامل اپل درباره تنظیم و اصلاح کارمزد ۳۰ درصدی که این شرکت از خریدهای درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کند، صحبت خواهد کرد.

درحال‌حاضر، اپل از تمام خریدهای درون برنامه‌ای که در iOS انجام می‌شود، ۳۰ درصد کارمزد یا مالیات دریافت می‌کند. ماسک در توییت جدیدی گفته که می‌خواهد از تیم کوک بخواهد تا اپل هزینه‌های اپ استوری که توییتر یا X برای اشتراک‌ها می‌پردازد را مجدداً تنظیم کند تا به این طریق درآمد سازندگان این پلتفرم افزایش پیدا کند.

توییت ایلان ماسک درباره کارمزد اپل

او در توییت خود نوشت: «درحالی‌که قبلاً گفته بودیم X برای سرویس اشتراک محتوا در ۱۲ ماه اول درآمدی برای خودش برنمی‌دارد و بعد از این مدت، سهم ۱۰ درصدی برای خودش برمی‌دارد، حالا این سیاست اصلاح می‌شود. تا زمانی که دریافتی سازندگان محتوا به ۱۰۰ هزار دلار نرسد، ایکس سهمی برای خودش برنمی‌دارد و بعد از این میزان درآمد، ۱۰ درصد آن به ایکس می‌رسد. البته همچنان در ۱۲ ماه اول، ایکس هیچ سهمی از درآمد سازندگان محتوا برای خودش برنمی‌دارد.»

ماسک در ادامه توییت خود با اشاره به اپل نوشت: «اپل ۳۰ درصد درآمد را برمی‌دارد، اما من با تیم کوک صحبت خواهم کرد تا ببینم که آیا می‌توان این سهم را طوری تنظیم کرد که فقط ۳۰ درصد از چیزی که X نگه می‌‌دارد باشد تا سازندگان حداکثر دریافتی را داشته باشند.»

هنوز مشخص نیست که آیا درخواست ماسک شانس موفقیت دارد یا خیر. بااین‌وجود، بعید به‌نظر می‌رسد که کوک چنین امتیازی را برای ماسک و توییتر فراهم کند، زیرا از مدت‌ها قبل انتقادات بسیار زیادی از سوی توسعه‌دهندگان دیگر در مورد هزینه‌های اپ استور و سیاست‌های اپل وجود داشته است و اگر غول فناوری اکنون قصد داشته باشد تا درخواست ماسک را عملی کند، احتمالاً انتقادات زیادی را به همراه خواهد داشت.

همچنین این اولین باری نیست که ماسک به‌طور علنی از سیاست‌های اپ استور اپل شکایت کرده است. او قبلاً نیز از «مالیات ۳۰ درصدی» اپل برای خرید‌های درون برنامه‌‌ای شکایت کرده بود و گفت هزینه‌های اپ استور اپل ۱۰ برابر بیشتر از چیزی است که باید باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  54  =  56