قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۵/۰۹

قیمت طلا امروز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۹۵۴ دلار و ۶۵ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات بیشتری در مورد اقتصاد آمریکا در این هفته هستند تغییر چندانی نداشته است.

قیمت طلا از زمان اجلاس فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته و افزایش دوباره نرخ بهره این بانک تقریباً ثابت بوده است بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد احتمالاً یک افزایش دیگر در نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی اعمال کند.

اما اطلاعات اقتصادی روز جمعه نشان داد که رشد تورم در آمریکا در ماه ژوئن آهسته‌تر بوده که می‌تواند باعث توقف سیاست‌های سختگیرانه پولی بانک مرکزی این کشور شود.

بازارها منتظر توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری هستند که می‌تواند به نفع طلا باشد.
قیمت طلا امروز با 0.25 درصد کاهش به 1954 دلار و 65 سنت رسید.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته متوجه لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکاست که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند دیدگاه خوبی در مورد بازار کار این کشور ارائه دهد. بهبود وضعیت اشتغال در آمریکا بیش از پیش سناریوی توقف سیاست‌های سختگیرانه پولی بانک مرکزی این کشور را تقویت می‌کند.

هرگونه توقف این سیاست‌ها به نفع طلاست چون بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اما اگر اطلاعات اقتصادی که قرار است در روز جمعه منتشر شود خبر از قدرت اقتصاد آمریکا دهد، باعث نگرانی برای فلزات گرانبها از جمله طلا خواهد بود چون فدرال رزرو را برای حفظ روند افزایش نرخ بهره تشویق می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.47 درصد کاهش به 24 دلار و 38 سنت رسید و پلاتین با 0.78 درصد کاهش 931 دلار و 30 سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3