ضرر ۴ تا ۲۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای تغییر نام توییتر به ایکس

برخی از تحلیلگران اعلام کردند تغییر برند توییتر به ایکس برای این شرکت و اعتماد مشتریان به آن مضر بوده و باعث کاهش ارزش آن شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ایلان ماسک روز یکشنبه، دستور داد که نام توییتر به «X» تغییر کند تا از شر لوگوی پرنده و همه کلمات مرتبط با آن، از جمله توییت خلاص شود. به گفته تحلیلگران، این اقدام ماسک بین ۴ تا ۲۰ میلیارد دلار ارزش این شرکت را از بین برد.

«استیو سوزی» مدیر ارتباطات برند، گفت: «بیش از ۱۵ سال طول کشید تا این میزان سهام در سراسر جهان به دست آید، بنابراین از دست دادن توییتر به عنوان یک نام تجاری، ضربه مالی قابل توجهی خواهد بود.»

ماسک که از زمان خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در ماه اکتبر (آبان گذشته)، ارزش شرکتش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، شنبه شب این تغییر برند را اعلام کرد.

تحلیلگران و آژانس‌های برند، این تغییر نام محصول را اشتباه می‌خوانند. «تاد ایروین» بنیانگذار آژانس برند فازر، گفت: «توییتر یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های رسانه‌های اجتماعی است. نماد پرنده توییتر در کنار اینستاگرام و فیسبوک، کسب‌وکار‌های کوچک و وب‌سایت‌ها را در سراسر جهان زینت می‌دهد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  3