میانگین بازدهی سهام بانک‌ها با زیان ۵.۲درصدی همراه شد

میانگین بازدهی سهام بانک های بورسی و فرابورسی طی ماه گذشته با زیان ۵.۲۰ درصدی همراه شد اما قیمت سهام بانک آینده ۳۸.۷ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس در تیر ماه از دو میلیون و 173 هزار واحد به یک میلیون و 983 هزار واحد رسید که حکایت از افت 9 درصدی دارد اما در برابر نرخ تورم بیش از 47.5 درصدی، نشان از زیان دو طرفه سهامداران داشت.

براساس این گزارش، بررسی صنعت بانکداری به عنوان یکی از گروه های جلودار بازار سرمایه هم نشان می دهد میانگین بازدهی سهام 18 بانک بورسی و فرابورسی منفی 5.2 درصد بوده و این صنعت هم قادر به جبران کاهش جتی بخش کمی از ارزش پول ملی و تورم نشد.

با این حال قیمت هر سهم بانک آینده که از 18 تیر و پس از غیبت 22 ماهه از تابلو معاملات بازگشایی شد با بازدهی 38.75 درصدی همراه شد و در صدر قرار گرفت. پس از بانک آینده هم دو بانک سرمایه و کارآفرین با بازدهی 11.53 و 9.33 درصدی در پله دوم و سوم ایستادند.

از سوی دیگر بانک دی با زیان سهام 24.6 درصدی، بدترین عملکرد را ثبت کرد و بانک های تجارت، سینا، صادرات، پارسیان، ملت، سامان، گردشگری، رسالت، پاساگارد، ملل و ایران زمین هم با زیان 21.5 تا 1.1 درصدی ،عملکرد نامطلوبی داشتند.

بازدهی سهام بانک ها ( براساس تفاوت قیمت هر سهم، سود تقسیمی و افزایش سرمایه)

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =