افزایش ۱۵ درصدی درآمد بانک ایران زمین از محل کارمزد

طبق صورت های مالی ۳ماهه ۱۴۰۲ بانک ایران زمین در بخش کارمزد با افزایش درامد ۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ مواجه شده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  اخباربانک، در شرایط فعلی همه چیز در حال تغییر و تحول است و اخبار موجود در خصوص بانک ها نشان می‌دهد برخی بانک‌ها سرویس هایی طراحی کرده اند که استفاده از آنها سوددهی مناسبی را نصیب بانک کرده است.

درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده گذاری و اوراق بدهی ایران زمین در بهار ۱۴۰۲ از رشد ۳۹۶ درصدی به ۱۶ هزار و ۲۸ میلیارد ریال رسیده است در حالیکه در سه ماهه بهار ۱۴۰۱ درآمد بانک از این منابع ۳ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال بود.

صورت های مالی ۳ ماهه بهار ۱۴۰۲ بانک ایران زمین نشان از تعدیل ساختار مالی در این بانک دارد. بانک ایران زمین که در پایان سال ۱۴۰۱ موفق شده بود روند رو به بهبود وضعیت مالی خود را منعکس کند در پایان خرداد سال جاری بر این موضوع صحه گذاشت.

افزایش درآمد ۱۵درصدی حاصل از کارمزد
از نکات قابل تأمل در جدیدترین صورتهای مالی بانک ایران زمین رشد در شاخص هایی است که برای سهامداران بانک حائز اهمیت است.

یکی از مهمترین محل درآمد های بانک ها درآمد حاصل از کارمزد می باشد که طبق صورت های مالی ۳ماهه ۱۴۰۲ بانک ایران زمین در این بخش نیز با افزایش درامد ۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ مواجه شده است .

هرچند که مجموع درآمدهای عملیاتی بانک ایران زمین همچنان نیاز به تقویت دارد اما بهبود ۳۹ درصدی این متغیر مهم مالی در پایان سه ماهه سال جاری نوید روزهای بهتری را می دهد.

مدیریت مثبت بانک بر دارایی ها
براساس گزارش بنکر، علاوه بر این سود غیرعملیاتی بانک ایران زمین در سال گذشته برای نخستین بار مثبت شده و از زیان ۷۱۷ ریال در سال ۱۴۰۱ به سود ۷۳۰ ریالی رسید.

به عبارت دیگر، سود غیر عملیاتی‌ شامل درآمدهایی است که ناشی از فعالیت‌هایی خارج از فعالیت اصلی شرکت است.

این درآمدها ممکن است ناشی از فروش دارایی‌های ثابت، سرمایه‌گذاری‌ها، سود سهام و بدهی‌های سرمایه‌ای باشند.

سود غیر عملیاتی‌ به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در بررسی عملکرد مالی شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر وقت بانکی در این حوزه موفق عمل کند، نشان دهنده مدیریت بانک بر دارایی هاست.

بانک، در سال گذشته سرمایه گذاری قابل توجه و سودآوری داشت. ایران زمین در امور سهام و سایر اوراق بهادار مبلغ ۲۶ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده بود.

افزایش اعتماد به بانک ایران زمین
بانک ایران زمین همچنین در بهار ۱۴۰۲ میزان مشارکت خود را در توسعه فرصت های اقتصادی بخش خصوصی افزایش داد.

ایران زمین به این منظور تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی را با ۳۲ درصد رشد به ۳۵۳ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رساند.

افزایش اعتماد سپرده گذاران به بانک ایران زمین یکی از مهمترین نکات گزارشات مالی بانک ایران زمین است.
بررسی ها نشان می دهد که سپرده مشتریان این بانک در پایان سال قبل ۷۰۰ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال بود که این مقدار با بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال افزایش به ۷۴۱ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال در بهار ۱۴۰۲ رسید.

یک گام جلوتر از شبکه بانکی باشید
گفتنی است بانک ایران زمین یک گام جلوتر از فعالین شبکه بانکی است و با دانش به روزتر در خصوص بانکداری دیجیتال جهشی بزرگ را رقم زده است.

این بانک با حرکت به سمت بانکداری دیجیتال از کسب و کارهای جدید که مبتنی بر خلاقیت و نوآوری هستند حمایت می‌کند.

راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین نتیجه این اقدامات بوده است که این مرکز با حمایت موثر از استارت‌آپ‌ها، تلاش دارد فضایی برای اجرایی شدن ایده‌های نو محقق کند. بانک ایران زمین از جمله بانک‌های خصوصی است که با تمام توان درعرصه بانکداری دیجیتال پیشتاز است.

این بنگاه مالی با درک این واقعیت از حدود ۱۰ سال گذشته تاکنون همت و توجه اصلی خود را به سمت دیجیتالیزه کردن تمامی خدمات بانکی متمرکز ساخته و اکنون در لایه های مختلف به ارائه خدمات می‌پردازد.

بانک ایران زمین با استفاده از هوش مصنوعی و داده کاوی اطلاعات مشتریان، خدمات متناسب با نیاز آنان را ارائه می‌دهد و این امکان را به مشتریان می‌دهد که علاوه بر دسترسی به خدمات گسترده بانکی، بتوانند با ترکیب اطلاعات بانکی خود در یک جا، تصویری دقیق تری از وضعیت مالی خود را استخراج کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =