کمک ۵ میلیارد دلاری تیلور سوئیفت به اقتصاد جهانی

بانک فدرال رزرو فیلادلفیا اعلام کرد که تور تیلور سوئیفت به افزایش سفر و گردشگری در منطقه کمک کرده است، ادعایی که چندین شهر دیگر ایالات متحده نیز در مورد کنسرت های پرطرفدار این خواننده و نوازنده مطرح کردند. شرکت تحقیقات بازار QuestionPro ماه گذشته تخمین زد که تور او می تواند به اضافه کردن 5 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس از توقف تور Eras این ستاره پاپ در فیلادلفیا در ماه مه، بانک فدرال رزرو فیلادلفیا، یکی از 12 بانک منطقه ای رزرو، در «کتاب بژ» خود گفت که گردشگری در این منطقه همچنان رشد اندکی را نشان می دهد.

علی رغم کندی بهبود کلی گردشگری در منطقه، یکی از مخاطبین تاکید کرد که ماه می بهترین ماه برای درآمد هتل‌ ها در فیلادلفیا از زمان شروع همه ‌گیری بود که تا حد زیادی به دلیل هجوم مهمانان برای کنسرت ‌های تیلور سویفت در این شهر بود. این کتاب توسط بانک های منطقه ای برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد وضعیت اقتصاد منتشر شده است.

دفتر گردشگری و همایش ‌های شیکاگو ماه گذشته اعلام کرد که این شهر رکوردی را برای اتاق ‌های اشغال شده در هتل به ثبت رسانده است که بخشی از آن به لطف سه شب فروش کنسرت تیلور سوئیفت در Soldier Field است. نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا و همچنین جوایز جیمز ریش و رویدادهای دیگر نیز در شهر برگزار شد.

با پایان یافتن همه‌ گیری کووید-19، به نظر می ‌رسد که رویدادها مهمانان را جذب می ‌کنند و در سطوح قبل از همه ‌گیری یا بالاتر از آن، پول جمع می ‌کنند. جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینویز گفت که ارقام درآمد هتل در سال 2023 تاکنون به 308 میلیون دلار رسیده است که از سطوح قبل از همه گیری فراتر رفته است.

اقتصاد سینسیناتی زمانی که سوئیفت در شهر بود، تقویت شد

جولی کالورت، رئیس و مدیرعامل Visit Cincy به WKRC گفت: «تیلور سوئیفت نیرویی است که باید روی وی حساب کرد. تأثیر اقتصادی که سوئیفت ایجاد می‌ کند خیره‌ کننده است، زیرا طرفداران برای شرکت در کنسرت ‌های او از راه دور سفر می ‌کنند، هتل ‌ها، رستوران ‌ها و جاذبه ‌های محلی را پر کرده و می بینند. تاثیر سوئیفت بر گردشگری گواهی بر توانایی او در جذب مخاطبان و ایجاد رشد اقتصادی است.»

به گفته شعبه محلی CBS، در اجرای آخر هفته سوئیفت، هتل ‌های مرکز شهر سینسیناتی 2.6میلیون دلار به دست آوردند.

سانتیاگو کورادا، مدیر عامل Visit Tampa Bay، به WTOG، یکی از زیر مجموعه های CBS، گفت که کنسرت های سوئیفت «تأثیر بزرگی» داشته است.

کورادا می ‌گوید: «من می ‌توانم بگویم در قسمت هتل، چیزی بسیار شبیه به سوپر باول اتفاق افتاده است.

طبق گزارش PollStar، یک نشریه تجاری برای صنعت موسیقی زنده، تور Eras تاکنون بیش از 300 میلیون دلار درآمد داشته است. بیش از 1/1 میلیون بلیط با میانگین قیمت 253 دلار فروخته شده است.

QuestionPro در نظرسنجی از 596 نفر دریافت که شرکت کنندگان کنسرت سوئیفت به طور متوسط 1300 دلار برای هزینه هایی مانند بلیط، لباس، سفر و غذا خرج می کنند که به طور متوسط 720 دلار بیشتر از بودجه مورد نظر آن ها بود.

با این حال، 71 درصد گفتند که ارزشش را دارد، و 91 درصد گفتند که دوباره به کنسرت می روند.

هجوم طرفداران بیانسه برای دو نمایش ماه مه در استکهلم سوئد نیز تأثیر اقتصادی در آنجا گذاشت. مایکل گران، اقتصاددان ارشد Danske Bank به فایننشال تایمز گفت که قیمت هتل ها سر به فلک کشید و تورم در آن ماه 0.2 درصد افزایش یافت و تأثیر او بر اقتصاد را «بسیار نادر» توصیف کرد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.cbsnews.com/news/taylor-swift-eras-tour-boosted-economy-tourism-federal-reserve-how-much-money-made/#:~:text=The%20Federal%20Reserve%20says%20Taylor,add%20%245%20billion%20%2D%20CBS%20News

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −    =  43