آمار تکان‌دهنده از سهام تلگرام در بورس

تلگرام هفته گذشته از فروش اوراق قرضه به تعدادی از سرمایه‌گذاران از جمله پاول دوروف، موسس و مدیرعامل این شرکت، ۲۱۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا تلگرام هفته جاری از فروش اوراق قرضه به تعدادی از سرمایه‌گذاران از جمله پاول دوروف، موسس و مدیرعامل این شرکت، ۲۱۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرد.

این اپلیکیشن پیام رسان که ماهانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد، این سرمایه را با انتشار اوراق قرضه به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار جمع کرد.

جان هایمان، مشاور ارشد سرمایه‌گذاری تلگرام به پایگاه فناوری تِک کرانچ گفت: به دلیل این که نرخهای بهره از سال ۲۰۲۱، رشد قابل توجهی پیدا کرده است، اوراق قرضه، قیمت انتشار مختلفی دارند.

دوروف گفت: تلگرام هنوز سودآور نیست و فاینانس جدید به منظور نزدیک کردن این اپلیکیشن به نقطه سر به سر بوده و مدعی شد که این اپلیکیشن نسبت به رقبایش نظیر توییتر و اسنپ، به سودآوری نزدیکتر است.

هایمان به تِک کرانچ گفت: مجموعه ای از صندوق‌های مالی معروف، این اوراق قرضه را خریداری کردند و این حامیان مالی، صندوق‌های جهانی پیشرفته‌ای دارند که در اوراق قرضه، متخصص هستند.

دوروف در پستی نوشت که شخصا، حدود یک چهارم از اوراق قرضه جدید تلگرام را خریداری کرده و ده‌ها میلیون دلار در رشد تلگرام، سرمایه‌گذاری کرده است. وی طی ۱۰ سال گذشته، صدها میلیون دلار برای سر پا نگه داشتن تلگرام، هزینه کرده است.

با وجود رشد قارچ گونه شبکه‌های اجتماعی، تلگرام در سالهای اخیر به سرعت رشد کرده است. این اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در دو سال و نیم گذشته اضافه کرده و روزانه ۲.۵ میلیون کاربر جدید، جذب می کند.

برای این شرکت که در دوبی مستقر است، بهبود فاینانس و خودکفایی، چالش بزرگتری است. تلگرام که موتور درآمدزایی خود شامل یک سرویس اشتراکی را در سالهای اخیر به راه انداخته است، دو سال قبل، با پیش فروش عرضه اولیه عمومی پنج ساله، بیش از یک میلیارد دلار فاینانس جمع کرد.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری تِک کرانچ، تلگرام چند سال است که به دنبال عرضه عمومی سهام است و حتی فروش توکن را هم امتحان کرد که توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا مسدود شد اما ضعف مداوم شرایط بازار جهانی به معنای آن است که برای تامین مالی فعالیتهایش، باید به سرمایه‌گذاران خصوصی متکی باشد.

چند استارتاپ دیگر شبکه‌ اجتماعی، از جمله توییتر، دیسکورد و ردیت، پس از کاهش ده‌ها میلیارد دلاری ارزش متا و اسنپ در بازار، شاهد کاهش ارزش‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران صندوق‌های مشترک بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1