اولین زنی که رئیس بانک مرکزی استرالیا شد

استرالیا میشل بولاک را به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی انتخاب کرد و او را به اولین زنی تبدیل می کند که رهبری RBA (رزرو بانک استرالیا) را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزارت خزانه داری استرالیا اعلام کرد این کشور، میشل بولاک را به عنوان نهمین رئیس بانک مرکزی استرالیا منصوب کرده است.

به گفته وزارت خزانه داری، بولاک که در حال حاضر معاون رئیس بانک مرکزی است، اولین زنی است که در تاریخ 63 ساله بانک مرکزی استرالیا رهبری را به دست می گیرد. او پس از پایان دوره هفت ساله ریاست جمهوری فیلیپ لو در 17 سپتامبر، جانشین وی می شود.

وزارت خزانه داری گفت: «انتصاب او تعادل مطلوبی بین ارائه تجربه و تخصص استثنایی و ارائه دیدگاه رهبری تازه ایجاد می کند.»

ما مطمئن هستیم که خانم بولاک رهبری قوی و ثبات لازم را برای RBA فراهم خواهد کرد تا بتواند در یک محیط اقتصادی پیچیده و به سرعت در حال تغییر حرکت کند.

بولاک به عنوان یک انتصاب تداومی در نظر گرفته می شود که احتمالاً چند تغییر فوری سیاستی را نیز به دنبال دارد. انتظار می رود که او اصلاحات در بانک مرکزی استرالیا را در زمانی چالش برانگیز ببیند که تلاقی پیچیدگی های جهانی متعدد سیاست گذاری را دشوار می کند.

RBA طی هفته گذشته نرخ رسمی نقدینگی خود را 4/10 درصد ثابت نگه داشت. شاخص تورم ماهانه اداره آمار استرالیا تورم 5/6 درصدی را در ماه مه نشان داد که هنوز کمی از هدف بانک مرکزی یعنی بین 2 تا 3 درصد فاصله دارد. نرخ بیکاری در استرالیا در ماه می به 3/5 درصد رسید.

RBA بانک مرکزی استرالیا و مرجع صادر کننده اسکناس است. بولاک اکنون بر اجرای 51 توصیه مندرج در بررسی خارجی RBA که اولین بار در آوریل منتشر شد، نظارت خواهد کرد که شامل تقویت شفافیت، پاسخگویی و فرآیندهای آن است.

بولاک در بیانیه‌ای گفت: «من بسیار مفتخرم که به این سمت مهم منصوب شدم. این زمان چالش برانگیزی است که وارد این نقش شوم، اما من توسط یک تیم اجرایی قوی و هیئت ‌های مدیره حمایت خواهم شد. من متعهد هستم که اطمینان حاصل کنم که بانک مرکزی سیاست ها و اهداف عملیاتی خود را به نفع مردم استرالیا به پیش می برد.»

دیدگاه های بولاک

بولاک در آخرین سخنرانی خود به عنوان معاون رئیس بانک مرکزی استرالیا در ماه گذشته گفت که هدف بانک مرکزی استرالیا بازگشت بازار کار و بازار کالاها و خدمات به سطحی است که با اشتغال کامل سازگارتر باشد.

ما فکر می ‌کنیم اگر اشتغال و اقتصاد به طور کلی برای مدتی با سرعت پایینتر از روند رشد کنند، می ‌توان به این امر دست یافت. بولاک در 20 ژوئن گفت: این به تعادل بهتر تقاضا و عرضه کمک می کند و بیشترین شانس را برای تضمین اشتغال کامل پایدار در آینده به ارمغان می آورد.

پیش ‌بینی ‌های اخیر ما حاکی از بازگشت تورم به هدف تا اواسط سال ۲۰۲۵ است، این در حالی خواهد بود که نرخ اشتغال صعودی و غیر کاهشی باشد. انتظار می رود نرخ بیکاری تا اواخر سال 2024 به 4/5 درصد افزایش یابد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.cnbc.com/2023/07/14/australia-appoints-michele-bullock-as-next-central-bank-governor.html

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6