پتروشیمی گچساران با حمایت بانک صادرات ایران به بهره‌برداری رسید

همزمان با سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، پتروشیمی گچساران با حمایت ۴۰ هزار میلیاردی بانک صادرات ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، همزمان با سفر دو روزه رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران با حضور امیر یوسفیان عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران به بهره‌برداری رسید.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در تشریح نقش‌آفرینی این بانک در تامین مالی عملیات اجرایی و بهره‌برداری آن گفت: پتروشیمی گچساران یکی از بزرگترین پتروشیمی‌های تولید‌کننده اتیلن در کشور است که با ظرفیت یک میلیون تن در سال به بهره‌برداری رسیده است.

امیر یوسفیان افزود: بانک صادرات ایران با انگیزه حمایت از توسعه تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور، کمک به تامین مالی پتروشیمی گچساران را در دستور کار داشته و به عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده در نظام بانکی کشور بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: بانک صادرات ایران در قالب طرح «طراوت توسعه» و اعطای تسهیلات در قالب جعاله، ۴۰ هزار میلیارد ریال به این شرکت اختصاص داد که تاکنون ۳۵ هزار میلیارد ریال به شرکت پرداخت شده و با آغاز بهره‌برداری از فاز اولیه، پنج هزار میلیارد ریال دیگر به شرکت پرداخت خواهد شد و به این ترتیب بانک صادرات ایران یکی از رکن‌های اساسی تامین مالی این شرکت است.

یوسفیان تاکید کرد: پتروشیمی گچساران اولین شرکتی بوده که در قالب طرح «طراوت توسعه» از سوی بانک صادرات ایران تامین مالی شده و از طریق صدور اعتبارات اسنادی ریالی برای پیمانکاران و استفاده از ظرفیت‌های تنزیل، مشارکت و فروش اقساطی منجر به تبدیل فاینانس ارزی به فاینانس ریالی شده است.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران اشتغال مستقیم و غیرمستقیم  بالغ بر ۳۵۰۰ نفری و صرفه‌جویی ارزی قابل توجه را از جمله مهمترین مزیت‌های این پروژه برشمرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  +    =  71