کاهش سرعت وام‌دهی در ۶ بانک/ کدام بانک بیشترین وام بانکی را پرداخت کرد؟

در بهار امسال 921 همت وام بانکی پرداخت شد. 6 بانک در خرداد امسال میزان تسهیلات پرداختی خود را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، در بهار امسال 921 همت وام بانکی پرداخت شد. 6 بانک در خرداد امسال میزان تسهیلات پرداختی خود را کاهش داد.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی در خرداد ماه امسال یک میلیون و 331 هزار فقره وام به ارزشی بیش از 406 همت از سوی 29 بانک کشور پرداخت شده است.

میزان تسهیلات پرداختی بانک‌های کشور در خرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل 21.7 درصد افزایش یافته که نسبت به رشد 84 درصدی اردیبهشت ماه شکاف فاحشی دارد.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در خرداد امسال همچنان مربوط به بانک‌ ملت بوده، به طوری که این بانک طی این دوره بیش از 63 همت وام پرداخت کرده است.

پس از بانک ملت، بانک‌های تجارت و ملی هرکدام به ترتیب با پرداخت 51.3 و 48.9 همت در رتبه‌های بعدی بیشترین وام پرداختی قرار دارند.

در میان بانک‌های کشور، بانک سرمایه کمترین وام را در خرداد ماه امسال پرداخت کرده که رقمی معادل 129 میلیارد تومان بوده است.

آمارها نشان می‌دهد سیستم بانکی کشور در مجموع طی بهار امسال 921 همت تسهیلات پرداخت کرده که بانک‌های ملت، تجارت و ملی هرکدام با مجموع تسهیلات پرداختی بیش از 100 هزار میلیارد تومان در صدر قرار دارند، میزان تسهیلات پرداختی دیگر بانک‌ها طی سه ماهه نخست امسال کمتر از 100 همت بوده است.

 50 درصد از تسهیلات پرداختی کشور طی بهار امسال توسط چهار بانک ملت، تجارت ، ملی و صادرات پرداخت شده است.

بانک سرمایه نیز با پرداخت 270 میلیارد تومان تسهیلات طی بهار امسال در قعر این لیست قرار دارد.

رشد 3 برابری وام در بانک کشاورزی

همچنین بررسی آمارها نشان می‌دهد، بانک کشاورزی بیشترین رشد ماهانه تسهیلات پرداختی را در خرداد امسال به ثبت رسانده، میزان تسهیلات پرداختی این بانک در خرداد نسبت به اردیبهشت ماه بیش از 231 درصد افزایش یافته است. این بانک در خرداد ماه امسال حدود 16.7 همت تسهیلات پرداخت کرده است. بانک‌های آینده و سینا هرکدام به ترتیب با رشد تسهیلات 88 و 73 درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

از میان 29 بانک کشور، 6 بانک مشترک ایران و ونزوئلا، گردشگری، پاسارگاد، رفاه، ایران زمین و خاورمیانه در خرداد امسال میزان تسهیلات پرداختی خود را نسبت به ماه قبل کاهش داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1