برای دومین ماه متوالی/ سهم به پرداخت ملت از مبلغ تراکنش ها از ۲۰ درصد عبور کرد

آمار منتشره از عملکرد شرکت های پرداخت طی خرداد ماه نشان می دهد که شرکت به پرداخت ملت با 20،45 درصد مانند ماه های اخیر همچنان بالاترین سهم از مبلغ تراکنش های ماهانه را به خود اختصاص داده و در بین کل 12 شرکت پرداخت صدرنشین است. این دومین ماه متوالی است که به پرداخت ملت دارای سهم بالاتر از 20 درصد از مبلغ تراکنش هاست و این ویژگی این شرکت PSP را از سایر شرکت ها متمایز می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش های خردادماه شاپرک، شرکت به پرداخت ملت با 20،45 درصد مانند ماه های اخیر همچنان بالاترین سهم از مبلغ تراکنش های ماهانه را به خود اختصاص داده و در بین کل 12 شرکت پرداخت صدرنشین است.

سپ با 18،61 درصد رتبه دوم بیشترین سهم از مبلغ تراکنش ها را در اختیار دارد. سهم این شرکت از مبلغ تراکنش های فروردین بالاتر از 19 درصد بود و طی دو ماه اخیر به زیر 19 درصد افت کرده است. اما در خرداد ماه وضعیت خود را کمی بهبود بخشید و 23 صدم درصد بر سهم خود افزود.

سهم شرکتهای پرداخت الکترونیک سداد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد و تجارت الکترونیک پارسیان از کل مبلغ تراکنش های خرداد ماه بسیار به هم نزدیک و در حدود 11 تا 11،8 درصد است. این سه شرکت به ترتیب در رتبه های سوم تا پنجم بیشترین سهم از مبلغ تراکنش های شاپرکی قرار دارند.

کارت اعتباری ایران کیش که 9،3 درصد از کل مبلغ تراکنش های خرداد ماه را به خود اختصاص داده در رتبه ششم قرار دارد. رتبه هفتم با 5،9 درصد به آسان پرداخت پرشین تخصیص یافت.

شرکتهای پرداخت نوین آرین، پرداخت الکترونیک سپهر و فن آوا کارت به ترتیب 3،84 درصد، 3،82 درصد و 2،49 درصدد از کل مبلغ تراکنش های خرداد ماه را تشکیل دادند.

شرکتهای فراپردازان آروند امید با 1ف17 درصد و الکترونیک کارت دماوند با 0،29 درصد از کمترین سهم مبلغی از تراکنش های خرداد ماه برخوردار شدند.

اما عمده ترین تغییرات مثبت و منفی از لحاظ سهم مبلغی ماهانه در کدام شرکتها به وقوع پیوست؟ از بین 12 شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، 4 شرکت در خرداد ماه با افت سهم نسبت به اردیبهشت ماه مواجه شدند. سهم 6 شرکت در قیاس با ماه گذشته افزایش یافت و دو شرکت هم بدون تغییر به کار خود ادامه دادند.

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر با 0،71 درصد بیشترین رشد منفی را متحمل شد. سهم این شرکت از مبلغ تراکنش های اردیبهشت ماه 4،53 درصد بود که در خرداد ماه به 3،82 درصد تقلیل یافت. این شرکت در دومین ماه از سال جاری با رشد 0،19 درصدی توانسته بود سهم خود را از مبلغ تراکنش های فروردین از 4،34 درصد به 4،53 درصد ارتقا دهد.

عمده ترین رشد مثبت 0،64 درصد بود که در شرکت پرداخت الکترونیک سداد به وقوع پیوست. این شرکت در اردیبهشت ماه نیز 0،46 درصد بر سهم خود از مبلغ تراکنش های فروردین افزوده بود و آن را از 10،74 درصد به 11،20 درصد رسانده بود. در خرداد ماه نیز به همین روند ادامه داد و با افزودن 0،46 درصد دیگر بر سهم خود از مبلغ تراکنش ها آن را به 11،84 درصد رساند. این موضوع سبب شد تا رتبه سداد که در فروردین ماه پنجم بود در اردیبهشت با یک پله ارتقا به چهارم بهبود یافته و در خرداد ماه نیز به رتبه سوم دست یابد.

گفتنی است با وجود اینکه در خرداد ماه سهم به پرداخت ملت از کل مبلغ تراکنش های شاپرکی 34 صدم درصد کمتر از اردیبهشت ماه بود اما این شرکت همچنان از لحاظ برخورداری از سهم مبلغ تراکنش های ماهانه سرآمد کل شرکت هاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄    =  8