دستور ویژه وزیر اقتصاد برای ارائه مستندات فرارهای مالیاتی به دادستان تهران

وزیر اقتصاد از دستور ویژه به رئیس سازمان امور مالیاتی برای ارائه مستندات فرارهای مالیاتی به دادستانی عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس،به دنبال نامه دادستان تهران و دستور قضائی صادر شده در مورد ارائه مستندات اظهارات وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی، وزیر اقتصاد از دستور ویژه به رئیس سازمان امور مالیاتی برای ارائه مستندات فرارهای مالیاتی به دادستانی عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اظهارات مورخ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲، وزیر امور اقتصادی و دارایی در یک برنامه تلویزیونی درخصوص فرارهای مالیاتی میلیاردی به نام کودکان اظهار کرد: با توجه به اینکه فرار مالیاتی جرم است؛ در مکاتبه با وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مقرر گردید چنانچه در این خصوص گزارشی اعلام شده، مراتب با ذکر شماره و تاریخ به اینجانب اعلام گردد.

دادستان تهران افزود: در مکاتبه با وزیر اقتصاد تصریح شد چنانچه تاکنون گزارش و اعلام جرمی در این خصوص صورت نگرفته است؛ ضمن مستندسازی در خصوص افرادی که فرار مالیاتی آنها مربوط به حوزه قضایی تهران است، مراتب را به همراه مستندات در خصوص هر فرد به صورت مجزا با معرفی نماینده به اینجانب اعلام و موارد مربوط به سایر استان‌‎ها را به دادستان‌های مربوطه اعلام نمایند.

بر اساس این گزارش سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه تلویزیونی ثریا از شناسایی ۱۷۶ هزار نفر با گردش مالی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان، بدون پرداخت مالیات حتی به اندازه یک کارگر یا کارمند، شناسایی ۸۰۰ مورد کد ملی افراد زیر پنج سال با تراکنش بالای میلیارد و شناسایی یک هزار و ۱۰۰ کد ملی متعلق به اشخاص پنج تا ده سال با تراکنش بالای میلیارد خبر داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4