۴ پلتفرم بانکداری مبتنی بر فضای ابری که باعث تحول در اروپا می شود

صنعت بانکداری طی سال های گذشته شاهد دگرگونی های قابل توجهی بوده است که ناشی از پیشرفت فناوری و تغییر انتظارات مصرف کنندگان بوده است. راهکارهای بانکداری متمرکز نسل بعدی برای پاسخگویی به این تقاضاهای در حال تغییر طراحی شده ‌اند و چابکی و انعطاف لازم برای پیشرفت در محیط پرشتاب امروزی را برای بانک ‌ها فراهم می ‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چنین پلتفرم‌ هایی از یکپارچه ‌سازی API استفاده می ‌کنند که سطوح بی ‌نظیری از کنترل و دسترسی لحظه ای به داده‌ ها و اطلاعات را ارائه می ‌دهد. این بانک ها و مؤسسات مالی را قادر می سازد تا به تغییرات بازار و خواسته های مشتریان و الزامات نظارتی پاسخ داده و محصول خود را با سرعتی هماهنگ با سرعت نوآوری/تغییر به بازار ارائه عرضه کنند.

در اینجا چهار پلتفرم بانکداری متمرکز نسل بعدی ارائه می ‌شوند که راهکارهای بومی مبتنی بر فضای ابری را در اروپا ارائه می ‌دهند.

Oradian

Oradian یک ارائه‌دهنده بانکداری متمرکز در عصر جدید است که به مشتریان سیستم بانکداری متمرکز خدمات بومی مبتنی بر فضای ابری را ارائه می ‌دهد. این شرکت با پشتیبانی از API های RESTful، بر مقیاس پذیری و رشد تاکید دارد که در نحوه ساختار مدل تجاری آن تاکید شده است. این پلتفرم همچنین دارای یک پشته فناوری قوی است و با استفاده از زبان مشخصات دامنه و مفهوم توسعه محور دامنه کار می کند. حداقل 50 موسسه مالی از پلتفرم Oradian استفاده می کنند و این شرکت 10 میلیون کاربر نهایی دارد.

SaaScada

SaaScada یک پلتفرم بانکداری B2B SaaS (نرم افراز به عنوان یک خدمت همتا به همتا) است که مؤسسات مالی را قادر می ‌سازد تا پیشنهادات خود را در سطح جدیدی ارائه دهند. پلتفرم بومی مبتنی بر فضای ابری، API های باز به گونه ای طراحی شده است که به سرعت خدمات جدید را در کمتر از 12 هفته راه اندازی و مقیاس بندی کند. این امر شرکت ‌ها را قادر می ‌سازد تا خدمات بانکی را راه‌ اندازی کنند، ارائه‌ دهندگان خدمات مالی موجود هزینه ‌های اداره یک بانک را کاهش دهند، شرکت ‌ها راهکارهای مالی تعبیه ‌شده ارائه دهند و مدیران ثروت برای گسترش خدمات خود آزادی عمل داشته باشند.

Thought Machine

Thought Machine یک بانکداری متمرکز بومی مبتنی بر فضای ابری و فناوری پرداخت ایجاد کرده است که به بانک ‌ها و فین ‌تک ‌ها امکان می ‌دهد رقابتی باقی بمانند. پلتفرم Thought Machine’s Vault Core مورد اعتماد بسیاری از بانک ها و موسسات مالی در سراسر جهان است، از جمله JPMorgan Chase، Lloyds Banking Group، Intesa Sanpaolo، Standard Chartered و غیره. Vault Payments پلتفرم پرداخت و کارت ‌های بومی ابری Thought Machine است که به بانک ‌ها اجازه می ‌دهد هر نوع پرداختی را با استفاده از هر محصولی انجام دهند و با هر ریل پرداخت ادغام شوند.

Tuum

Tuum که در سال 2019 در استونی تأسیس شد، یک پلتفرم بانکداری متمرکز نسل بعدی است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا به سرعت خدمات مالی یکپارچه و متناسب را به مشتریان خود ارائه دهند. پلتفرم بانکداری مدرن از معماری میکرو سرویس پیروی می کند و از ماژول های انعطاف پذیر و مستقل تشکیل شده است که فرآیندهای بانکی روزمره را پوشش می دهد. این پلتفرم مبتنی بر API برای ادغام سریع و آسان با اکوسیستم موجود بانک ‌ها آمده است و می ‌تواند بر روی تمام ارائه ‌دهندگان خدمات بانکداری متمرکز بر فضای ابری و همچنین بر روی فضاهای ابری خصوصی اجرا شود.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://ibsintelligence.com/ibsi-news/4-nextgen-core-banking-platforms-driving-transformation-in-europe/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  +    =  23