نقش راهبران در سیاستگذاری کارا و اثرگذار اقلیم نوآوری

پنل تخصصی نقش راهبران در سیاستگذاری کارا و اثربخشی در اقلیم نوآوری در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ و در غرفه بانکداری آینده برگزار شد.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه دوره بانکداری سنتی گذشته است، گفت: ما برای ارائه خدمات به 52 میلیون مشتری حقیقی اقدام به راه اندازی مرکز نواوری و بهره گیری از فناوری های نوین استارت آپ ها کرده ایم.
همچنین محمدعلی رستگار، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سیاستگذاران از فناوران جوان عقب تر هستند گفت: زمانی که جوانان نوآوری را ارائه می دهند سیاستگذاران دستور العمل هایی صادر می کنند که موجب نابودی کسب و کارها می شود.

نسخه صوتی

علیرضا ماهیار در این پنل با بیان اینکه به مقوله نوآوری به عنوان یک حوزه لوکس توجه می شود، گفت: نوآوری زمانی به منصه ظهور می رسد که در کنار کسب و کارهای نوآوری قرار گیرد.

وی با اشاره به کاربرد نوآوری در سیستم های بانکداری کشور، اظهار کرد: بانک های خصوصی از سال ها قبل وارد حوزه های نوآوری شدند ولی بانک های دولتی مانند بانک ملی که تاکید بر نوآوری داشته است، در این زمینه دیرتر اقدام کرده است.

ماهیار ادامه داد: بانک ملی از سال گذشته با راه اندازی مرکز نوآوری فینوداد تلاش کرده است تا از ظرفیت های استارت آپ ها و شرکت های فناور در حوزه بانکداری نوین بهره برداری کند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی با تاکید بر اینکه امروزه دوره بانکداری سنتی به پایان رسیده است، یادآور شد: امروزه فین تک ها، رگ تک ها و غیره در حوزه بانکداری ورود کرده اند و بانک ملی در تلاش است تا از این فناوری ها در توسعه بانکداری خود بهره ببرد.

وی با اشاره به توسعه فناوری های مالی و پولی در کشور پیشنهاد کرد که به جای توسعه پراکنده مراکز نوآوری در کشور نسبت به بهره گیری از فناوری های این حوزه اقدام شود.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، تنوع بخشی به سند خدمات را از دیگر اقدامات این بانک در راستای توسعه فعالیت های بانکداری در این بانک ذکر کرد و گفت: ما به منظور ارائه خدمت به این میزان مشتری چاره‌ای جز استفاده از ابزارهای نوین مالی و پولی را نداریم. بر این اساس نقشه راهبردی ما برای توسعه این مسیر با توجه به حجم مشتریان متفاوت از سایر بانک ها خواهد بود.

تصمیمات سیاستگذاران مانع توسعه کسب و کارها می شود

محمدعلی رستگار، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، نیز در این پنل با تاکید بر اینکه صنعت بانکداری از همه صنایع دیگر متفاوت است، افزود: خصلت بانکداری، خلق پول است به همین دلیل در سالیان متمادی در صنعت بانکداری بیشتر توجه ها معطوف به مدیریت بانکداری به گونه ای که تصمیم گیری ها به اقتصاد کلان لطمه ای وارد نکند، بوده است.

وی با بیان اینکه هر سیستمی در بانکداری با بخشی از ریسک همراه است، اظهار کرد: زمانی که نوآوری در بانکداری ایجاد می شود منظور به کار گیری فناوری هایی چون فین تک ها و غیره است که در صنعت بانکداری به کار گرفته می شود.

رستگار با اشاره به توسعه فناوری های حوزه صنعت بانکداری یادآور شد: بانک ها در مواجهه با این فناوری ها نمی توانند منفعل باشند؛ چرا که زمانی بانکی، نوآوری خاصی را در ارائه خدمات خود بهره می برد به معنای جذب بخشی از مارکت است و می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، ادامه داد: این در حالی است که با بزرگ شدن حوزه های نواوری بانکداری، مساله امنیت شبکه در این صنعت بسیار جدی تر می شود و هر چه به سمت فناوری های پیشرفته تر در این حوزه حرکت شود، ریسک های جدیدی برای صنعت بانکداری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینده توسعه نوآوری ها در این صنعت خاطر نشان کرد: با توسعه نوآوری ها در آینده شعب بانک ها کاهش خواهد یافت و در زمانی که مردم برای پرداخت قبوض خود در صف های طولانی بانک ها منتظر می ماندند ولی امروزه به راحتی با موبایل قابل پرداخت است.

رستگار با اشاره به حضور جوانان خلاق و نوآور در کشور، یادآور شد: هموراه سیاستگذاران از فناوران عقب تر هستند و زمانی که جوانان اقدام به ارائه نوآوری می کنند، سیاستگذاران اقدام به تصمیم سازی هایی می کنند که موحب نابودی کسب و کارها می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄    =  9