قیمت مسکن در تهران ۴ برابر قاهره!/ خانه در تهران گران‌تر است یا ریاض؟

قیمت مسکن در تهران به مراتب از دبی و استانبول ارزان‌تر است، هر چند که شهروندان سعودی برای خرید مسکن در ریاض پایتخت این کشور نسبت به ساکنان تهران بزرگ دغدغه کمتری دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز،هزینه مسکن یا به اصطلاح سرپناه همواره به‌عنوان یک دغدغه در میان شهروندان مطرح بوده است. زندگی در شهرهای بزرگ به‌رغم جذابیت‌های فراوان هزینه‌های خاص خود را می‌طلبد. هزینه مسکن به‌عنوان نیاز اولیه انسان‌ها همواره مورد بحث عموم اقشار جامعه بوده است. نظر به تورم بی‌سابقه چند سال اخیر در کشورمان و افزایش افسارگسیخته قیمت‌‍‌ها، قصد آن را داریم تا قیمت مسکن در تهران را با شهرهای قاهره (پایتخت مصر)، ریاض (پایتخت عربستان)، بغداد (پایتخت عراق)، دبی (پایتخت تجاری و اقتصادی امارات) و استانبول (بزرگترین شهر ترکیه) قیاس بگیریم.

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط Numbeo به‌عنوان بزرگترین پایگاه داده هزینه‌های زندگی در جهان، هزینه خرید هر متر مربع مسکن در مرکز شهر تهران (تهران به‌عنوان یک شهر چندهسته‌ای دارای مراکز متعدد شهری است) رقمی بین 1400 تا 3300 دلار آمریکا برآورد شده است. بر این اساس، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در تهران 2129 دلار آمریکا عنوان شده است. این درحالیست که رقم میانگین در قاهره 529 دلار و تقریبا یک‌چهارم تهران است، همچنین قیمت هر متر مربع مسکن در قاهره به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کلانشهر خاورمیانه بین 323 تا 809 است.

 

قیمت مسکن در عربستان چقدر است؟

به نظر می‌رسد که خرید مسکن در پایتخت عربستان سعودی به مراتب ارزان‌تر از تهران است. شهروندان سعودی برای خرید هر متر مربع مسکن در مرکز شهر ریاض مبلغی بین 1066 تا 2399 دلار پرداخت می‌کنند و میانگین این عدد نیز 1744 دلار آمریکاست. این بدان معناست که یک ملک 100 متری در ریاض در یک منطقه نسبتا مطلوب شهری برابر با 174400 دلار بوده، در حالی که این رقم در تهران برابر با 212900 دلار است.

قیمت مسکن در دبی، استانبول و بغداد گران‌تر از تهران

نظر به سرمایه‌گذاری گسترده ایرانیان در شهرهای دبی و استانبول طی دو دهه اخیر، آمار قمیت مسکن در این دو شهر قابل توجه است. بر اساس آخرین آمار، قیمت هر متر مربع مسکن در مرکز شهر دبی بین 2178 تا 7568 دلار آمریکا قیمت دارد. این رقم برای استانبول مابین 1534 و 3837 دلار سیر می‌کند. از طرفی دیگر میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در دبی و استانبول به ترتیب 4030 و 2391 دلار آمریکا تعیین شده است.

تهران اندکی ارزان‌تر از بغداد

برای خرید هر متر مربع مسکن در پایخت عراق باید اندکی بیشتر از تهران پول بپردازید. میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در مرکز شهر بغداد تقریبا 200 دلار بیشتر از تهران بزرگ است، یعنی مردم عراق برای صاحب خانه شدن در مناطق شهری بغداد با امکانات و امنیت مناسب باید حدود 2363 دلار آمریکا پول پرداخت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  8