آتش بازی سالانه ۵۹ میلیون دلار خسارت مالی وارد می کند

خسارات ناشی از آتش بازی ممکن است توسط بیمه نامه اجاره کنندگان یا صاحبان خانه پوشش داده شود، اما همیشه اینطور نیست. بر اساس جدیدترین داده های انجمن ملی حفاظت در برابر آتش، آتش بازی ها در سال 2021 باعث خسارت مستقیم به اموال به میزان 59 میلیون دلار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، خسارات ناشی از آتش بازی ممکن است توسط بیمه نامه اجاره کنندگان یا صاحبان خانه پوشش داده شود، اما همیشه اینطور نیست.

پیتر کوچنبرگر، مدیر اجرایی برنامه قانون بیمه در دانشگاه کانکتیکات و معاون مرکز حقوق بیمه دانشگاه، گفت: «پاسخ بسیار کوتاه این است: معمولاً این پوشش ارائه می شود.

او افزود: «این موضوع به تعدادی از فاکتورها بستگی دارد.»

بیمه صاحبان خانه و مستاجر چه چیزی را پوشش می دهد

بیمه نامه معمولی صاحبان خانه دارای دو حوزه تحت پوشش است.

یکی برای اموال است: خانه شما و چیزهای موجود در آن. دومی مربوط به مسئولیت است. اگر مسئول آسیب یا آسیب مالی به شخص دیگری، شاید دوست یا همسایه ای باشید که توسط آتش بازی اشتباه آسیب دیده است، بیمه شما را پوشش می دهد. پوشش دوم معمولاً در هر جایی که بیمه نامه مسئولیت شما در ایالات متحده رخ دهد در دسترس است.

بیمه نامه اجاره ‌کنندگان مشابه است، اما ساختار فیزیکی خانه را پوشش نمی ‌دهد و فقط وسایل موجود در آن را تحت پوشش قرار می دهد.

بر اساس جدیدترین داده های انجمن ملی حفاظت در برابر آتش، آتش بازی ها در سال 2021 باعث خسارت مستقیم به اموال به میزان 59 میلیون دلار شد.

رابرت پاسمور، نایب رئیس خطوط شخصی در انجمن بیمه تلفات اموال آمریکا، که یک گروه تجاری است، گفت که آسیب های مربوط به آتش بازی به احتمال زیاد ناشی از آتش سوزی هایی می شود که خود موجب آتش سوزی های دیگری شده اند.

بر اساس گزارش NFPA، 12264 مورد آتش‌ سوزی در سال 2021 در ایالات متحده بر اثر آتش ‌بازی گزارش شد. بیست و هشت درصد از آتش ‌سوزی ‌ها در سال‌ های 2014-2018 در 4 جولای (روز استقلال آمریکا) گزارش شده‌ اند.

به گفته پاسمور، بیمه نامه های مالکان خانه عموماً خسارت ناشی از آتش سوزی را پوشش می دهد، چه به خانه، چه مبلمان پاسیو یا سایر اموال. بیمه نامه ها به طور کلی دارای کسری هستند. بیمه شدگان اغلب درگیر دریافت 500 تا 1000 دلار خسارت اولیه هستند.

پاسمور گفت: این درست است چه بیمه شده آتش بازی را شروع کرده باشد یا شخص دیگری مانند همسایه یا دوست، تحت پوشش قرار می گیرد.

پاسمور درباره آتش ‌سوزی ناشی از آتش ‌بازی ‌ها گفت: «این امر هر سال اتفاق می ‌افتد و مردم باید بدانند که می ‌توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند، به ‌ویژه اگر در یک منطقه مستعد آتش‌ سوزی زندگی کنند.

او افزود که بیمه نامه ها ممکن است آسیب ‌های دیگری مانند شکستگی پنجره ناشی از پرتابه اشتباهی را نیز تحت پوشش قرار دهند.

به گفته NFPA، صدمات ناشی از آتش بازی نیز در 15 سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که در سال 2022، 10200 آسیب ناشی از آتش بازی گزارش شده است. به گفته کارشناسان، بیمه مسئولیت ممکن است بیمه شده را اگر از نظر قانونی مسئول چنین آسیبی باشد تحت پوشش قرار دهد. اما آتش بازی های غیرقانونی ممکن است پوشش داده نشود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  33  =  38