هشدار بانک مرکزی آمریکا درباره شروع رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳

مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا پیش بینی کردند که احتمال آغاز رکود اقتصادی در این کشور در سال جاری میلادی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اسپوتنیک، مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا در صورت جلسه نشست ماه ژوئن خود که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش بینی کردند که احتمال آغاز رکود اقتصادی در این کشور در سال جاری میلادی وجود دارد.

در این سند آمده است که رکود اقتصادی خفیف هنوز در سال 2023 امکان پذیر است اما احتمال بیشتری نیز وجود دارد که رشد آهسته و پایدار اقتصادی به لطف افزایش هزینه‌کرد مصرف کننده و اشتغال صورت بگیرد.

در صورتجلسه نشست 14 ژوئن کمیته سیاستگذاری بازار باز فدرال رزرو (FOMC) آمده است: این پیش‌بینی اقتصادی که توسط کارکنان برای نشست ژوئن FOMC تهیه شده بود، این فرض را در ادامه عنوان کرده است که اثرات ناشی از وخیم‌تر‌شدن شرایط اعتباری بانک‌ها، در شرایط سخت مالی، منجر به یک رکود خفیف از اواخر امسال و به دنبال آن یک رکود متوسط می‌شود.

بانک مرکزی آمریکا همچنین گفت در حالی که رکود اقتصادی هنوز امکان پذیر است، بحث در میان سیاست گذاران این بانک به این نتیجه رسید که بازار کار و اقتصاد مبتنی بر مصرف کننده ممکن است قوی تر از آن چیزی باشد که تصور می‌شد.

وزارت بازرگانی آمریکا هفته گذشته در گزارشی گفت که اقتصاد این کشور که با تولید ناخالص داخلی واقعی اندازه‌گیری می‌شود، سالانه 2 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده است که احتمالاً این موضوع نگرانی فدرال رزرو از این که افزایش نرخ‌های بهره بانکی خیلی روی رشد اقتصادی تأثیر منفی نداشته است، آسوده‌تر خواهد شد.

فدرال رزرو از زمان پایان شیوع ویروس کرونا در مارس 2022، نرخ بهره را 5 درصد افزایش داده است و به منظور کاهش تورم و رساندن نرخ آن به سطح هدف خود، بهره بانکی را به رقم بی‌سابقه 5.25 درصد رسانده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2