نسبت بدهی در بانک‌های هند به پایین‌ترین حد خود طی یک دهه گذشته رسید

آزمون‌‌های استرس کلان ریسک اعتباری نشان داد که وام‌دهندگان محلی به خوبی سرمایه‌ کسب کرده‌اند

بر اساس گزارش بانک مرکزی هند، با وجود انعطاف‌پذیری سیستم مالی این کشور و همچنين با وجود عوامل منفی جهانی، نسبت بدهی‌های منفی در بانک‌‌های هند به کمترین میزان طی 10 سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش ثبات مالی منتشر شده توسط RBI در روز چهارشنبه، نسبت بدهی‌های منفی در پایان مارس 2023 در مقایسه با 5.9 درصد سال قبل، 3.9 درصد از کل وام‌ها بود. بانک مرکزی انتظار دارد تا مارس 2024 این نسبت به 3.6 درصد کاهش یابد.

شاکتیکانتا داس، رئیس RBI در مقاله خود نوشت: برخلاف سیستم مالی جهانی، بخش مالی در هند باثبات و انعطاف‌پذیر بوده است که در گزارش در رشد پایدار اعتبارات بانکی، سطوح پایین دارایی‌های ناموفق و سرمایه کافی و بافر نقدینگی منعکس شده است.

RBI در این گزارش گفت: آزمون‌های استرس کلان برای ریسک اعتباری نشان می‌دهد که وام‌دهندگان محلی به خوبی سرمایه جذب کرده‌اند و می‌توانند با حداقل سرمایه مورد نیاز حتی در سناریوهای استرس نامطلوب مطابقت داشته باشند.

بانک مرکزی در گزارش شش ماهه اعلام کرد که رشد اعتبار در بانک‌‌های هند که در 16 دسامبر به بالاترین حد یک دهه 17.4 درصد رسیده بود، به 15.4 درصد کاهش یافت. در همین حال، رشد سپرده‌ها تا 2 ژوئن افزایش یافت و به 11.8 درصد رسید.

بر اساس این گزارش، نهادهای تحت نظارت و رگولاتورها مجبور بودند این مسیر را ادامه دهند تا از ثبات سیستم مالی اطمینان حاصل کنند. داس نوشت: «باید به خاطر داشت که بذرهای آسیب‌پذیری اغلب در زمان‌‌های خوبی که ریسک‌ها نادیده گرفته می‌‌شوند، کاشته می‌شوند.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://gulfnews.com/business/banking/bad-debt-ratios-fall-to-decade-low-at-indian-banks-rbi-1.96677905

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  +    =  36