روسیه به تصویب قانون بانکداری اسلامی نزدیک شد

رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی، مجلس سفلی مجلس قانون‌گذاری روسیه اظهار کرد که اجرای قانون بانکداری اسلامی که می‌تواند در ماه جولای تصویب شود، سرمایه‌گذاری ۱۱ تا ۱۴ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک با کشورهای اسلامی را امکان‌پذیر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، بسیاری از کارشناسان چنین برآوردی را ارائه کردند که پتانسیل جذب سرمایه برای اجرای پروژه‌ها پس از تصویب قانون بانکداری اسلامی ۱۱ تا ۱۴ میلیارد دلار است.

آناتولی آکساکوف اظهار کرد: ما انتظار داریم همزمان سرمایه‌گذاری‌هایی در پروژه‌های مختلف از ترکیه، ایران، از آسیای مرکزی صورت پذیرد.

وی گفت: کشورهای آسیایی به دنبال منطقه اسلامی هستند، یعنی پتانسیل جدی وجود دارد.

این قانون‌گذار افزود: قانون بانکداری اسلامی ممکن است در اوایل ماه آگوست اجرایی شود زیرا قانون‌گذاران هیچ اختلاف اساسی در محتوای آن ندارند.

ما انتظار داریم در ماه جولای، پس از بررسی دوم و سوم، قانون تصویب شود. اکنون این مورد در حال نهایی شدن است و می‌توانم با خوش‌بینی متوسط بگویم که حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است و در ماه جولای قانون را تصویب خواهیم کرد.

آکساکوف می‌گوید که بر این اساس این قانون از ماه آگوست اجرایی خواهد شد.

دومای دولتی لایحه آزمایش معرفی بانکداری اسلامی را در داغستان، چچن، باشقورتستان و تاتارستان در اولین بررسی ماه دسامبر ۲۰۲۲ به تصویب رساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  9