حمایت مرکز نوآوری از استارتاپ‌ها و میل به سرمایه‌گذاری خطرپذیر

رئیس مرکز نوآوری گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا مطرح کرد:

رئیس مرکز نوآوری گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، سه حوزه شتاب‌دهی به فعالیت استارتاپ‌های حامل ایده‌های تازه و نگاه‌های نو، شکل‌دهی جریان نوآوری در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناوری بانک ملت و سرمایه‌گذاری خطرپذیر به عنوان زمینه‌های اصلی فعالیت این مرکز نام برد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی هلدینگ بهسازان فردا، علیرضا متولیان با اشاره به این که مرکز نوآوری گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا (هلدینگ فناوری بانک ملت) در دور جدید فعالیت خود به واسطه سیاست‌های اعمال‌شده از سوی بانک ملت و هلدینگ آن جهت گیری تازه‌ای پیدا کرده است، ادامه داد: «جهت‌گیری مرکز نوآوری، توسعه اکوسیستم نوآوری بانک و گسترش ارتباط این اکوسیستم با اکوسیستم نوآوری کشور است و ما برای تحقق این هدف در سه حوزه مشغول به فعالیت هستیم.»

او ضمن توضیح این حوزه‌ها افزود: «حوزه نخست شتاب‌دهی فعالیت گروه‌ها، تیم‌ها و استارتاپ‌های کوچکی است که ایده‌های تازه‌ یا نگاه نوآورانه‌ای دارند یا محصول اولیه‌ای را ساخته‌اند که نیازمند توسعه است. تمایل ما ورود و حمایت از تیم ها و استارت آپ های فعال در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، فناوری های بلاکچین (قراردادهای هوشمند، توکن، وب3 و…)، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. همه این استارتاپ‌ها مورد توجه ما هستند و اگر ایده‌ای داشته باشند شتابدهنده مرکز نوآوری گروه بهسازان فردا (پل‌وینو) در زمینه هدایت‌، منتورینگ، ایجاد فضا و زیرساخت و ارتباط‌دهی با بخش‌های گوناگون گروه و بانک و در نهایت سرمایه گذاری چه به صورت نقدی و چه به صورت غیرنقدی به یاری‌شان خواهیم رفت.

حوزه دیگر فعالیت ما در مرکز نوآوری، تمرکز بر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناوری بانک ملت است که سال‌های زیادی است که به صورت تخصصی خدمات فناوارانه را در اختیار بانک قرار می دهند. ادامه حیات این شرکت‌ها در فضای فناوارانه و نوآورانه جدید نیازمند شکل‌گیری جریان نوآوری در آن‌هاست و «استارتاپ استودیو»ی مرکز نوآوری به همین منظور راه‌اندازی شده است. «استارتاپ استودیو» به جمع‌آوری نیازهای شرکت‌های هلدینگ فناوری بانک ملت و پردازش آن‌ها می‌پردازد و در ادامه نتایج را در اختیار تیم‌های استارتاپی قرار می‌دهد تا ارتباطی میان شرکت‌ها، نوآوران و تیم‌های دانشگاهی برقرار و در نهایت بیزینس‌لاین‌های جدیدی در بانک ملت و هلدینگ فناوری آن ایجاد شود.»

متولیان با اشاره به سومین حوزه فعالیت مرکز نوآوری از سرمایه‌گذاری خطرپذیر نام برد و افزود: «ما، با توجه به لزوم توسعه در شرکت‌های هلدینگ فناوری بانک ملت و جایگاه مناسب‌شان در بازار، برای تکمیل زنجیره ارزش خدمات‌شان و فراهم آوردن زمینه ارائه خدمات جدید مورد نیاز بانک ملت، به دنبال شناسایی استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها هستیم. بازار بانک فرصت رشد بسیار خوبی را در اختیار این استارت آپها قرار خواهد داد چرا که معتقدیم رشد این استارتاپ‌ها در نهایت به رشد زنجیره ارزش خدمات هلدینگ بهسازان فردا کمک خواهد کرد. آن‌چه در مورد این استارتاپ ها برای ما حائز اهمیت است نوآور بودن آن‌ها، تمرکزشان بر ارائه محصولات جدید، کارآمد بودن تیم‌شان و وضعیت مالی شفاف‌شان است.»

او در پایان گفت: «تعلق مرکز نوآوری به گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا و تعلق این گروه به بانک ملت به این معنا نیست که ما فقط در حوزه خدمات مالی، بانکی و فین‌تک سرمایه‌گذاری می‌کنیم و هر حوزه‌ای که بتواند به بانک یا مشتریان بانک خدمتی بدهد یا خدمات بانک را توسعه دهد مورد توجه ماست. به عنوان مثال برخی از مشتریان بانک ارائه‌دهنده خدمات لجستیک‌اند و اگر استارتاپی بتواند در هوشمندسازی حوزه لجستیک فعالیت کند مورد توجه ما قرار می‌گیرد چرا که می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای مشتریان ایجاد کند. این چهارچوب کلی خدمات ماست و در کنار آن به دنبال ارائه زیرساخت‌های خدماتی نیازمند به سرمایه‌گذاری‌های کلان برای استارتاپ‌ها از جمله زیرساخت‌های هوش مصنوعی به عنوان ترندی جهانی هستیم. ضمن این که راه‌اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی با همکاری دانشگاه تهران نیز در دستور کارمان است تا بتوانیم فضای لازم برای آزمون و خطا را در اختیار استارتاپ‌ها بگذاریم و هم به مجموعه بانک، هم به مشتریان آن و هم به کل اکوسیستم خدمات لازم را ارائه کنیم.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄    =  9