تعادل تجربه کاربری و امنیت؛ معمای غیرقابل حل بانکی

بانک های سنتی در حال حاضر مراحل مختلفی از تحول دیجیتال را پشت سر می گذارند. در طول این فرآیند، آن ‌ها متوجه شده اند که حتی در مرحله اولیه، که شامل ثبت نام از راه دور برای حساب‌ های بانکی معروف به ورود دیجیتال است، می ‌تواند از طریق رویکردهای مختلف بهبود یابد. چشم انداز دیگر این است که اتوماسیون فرآیند به تنهایی محافظت در برابر تقلب در هویت را تضمین نمی کند. چندین تدابیر امنیتی قوی مورد نیاز است. اما این اقدامات دقیقا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دیجیتالی شدن سریع بخش خدمات مالی منجر به افزایش تقلب در هویت شده است، زیرا کلاهبرداران از فرآیندها و فناوری های ضعیف مورد نیاز برای شناسایی قابل اعتماد استفاده می کنند.

یک گزارش تأیید هویت اخیر که توسط Regula، که یک توسعه‌ دهنده جهانی دستگاه‌ های پزشکی قانونی و راهکارهای تأیید هویت است، همراه با Sapio Research انجام شده است، نشان می ‌دهد که 25 درصد از بانک ها گزارش داده اند که در سال گذشته بیش از 100 مورد کلاهبرداری مرتبط با هویت را تجربه کرده اند.

بعلاوه، بخش بانکی به شدت تحت تاثیر هزینه جعل هویت قرار گرفت: سال گذشته، میانگین بار مالی بیش از 310000 دلار بود.

هر دو بخش بانکداری و فین ‌تک، راه ‌حل ‌های تأیید هویت (IDV)، به ‌ویژه تأیید اسناد دیجیتال را به عنوان ابزاری ارزشمند برای مبارزه با تقلب و به حداقل رساندن ریسک های قانونی در نظر می ‌گیرند.

آن ‌ها همچنین پیش ‌بینی می‌ کنند که این فناوری با دیجیتالی سازی فرآیندهای داخلی و حفظ مزیت رقابتی در برابر نئوبانک ‌ها و سایر فین‌ تک ‌ها، تجربه مشتری را بهبود بخشد.

مقایسه ریسک ها و راحتی

پیش از تصمیم گیری در مورد راهکار IDV برای کسب و کار خود، بسیار مهم است که به یک سوال کلیدی بپردازید: سطح ریسک تقلب در کسب و کار شما چقدر است؟

در سال گذشته، سازمان ‌های مورد بررسی با اشکال مختلفی از فعالیت ‌های متقلبانه مواجه شدند. بیشترین استفاده از اسناد فیزیکی جعلی یا اصلاح شده بود. برای شرکت ‌های فین ‌تکی، 46 درصد گزارش کردند که تحت تأثیر قرار گرفته ‌اند، در حالی که بانک ‌ها با فرکانس بالاتری مواجه بودند و 54 درصد با جعل اسناد سروکار داشتند.

یکی دیگر از روند های نگران کننده، افزایش تقلب در هویت تولید شده توسط هوش مصنوعی است، مانند دیپ فیک، که شامل رسانه های دستکاری شده و متقاعد کننده است.

به طرز تکان دهنده ای 37 درصد از سازمان ها دیپ فیک صوتی را تجربه کردند و 29 درصد قربانی ویدیوهای دیپ فیک شدند.

علاوه بر این، نزدیک به نیمی از سازمان های بانکی (49 درصد) با کلاهبرداری مصنوعی مواجه شدند که در آن مجرمان اطلاعات شناسایی واقعی و جعلی را برای ایجاد هویت مصنوعی ترکیب می کنند.

مترجم: مسعود اسکندری
منبع
https://thepaypers.com/thought-leader-insights/balancing-user-experience-and-security-the-banking-dilemma–1263098

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  18