مغفول ماندن ۱۵ساله اینترنت ثابت

وزیر ارتباطات گفت: در ۱۵سال گذشته سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت ثابت انجام نشده و ما با پروژه فیبرنوری در حال رفع این مشکل هستیم تا بتوانیم سرعت‌های چند صد مگابیتی را در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز همراه با معاون اول رییس جمهور از نمایشگاه الکامپ بازدید کرد، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تایید کندی اینترنت گفت: شرایط اینترنت رو به بهبود است. وی تصریح کرد سرعت‌هایی که اکنون در حال فراهم کردن برای مردم هستیم، سرعت‌های چند صد مگابیت برثانیه است.

وزیر ارتباطات گفت طبق آمار سایت‌های سنجش سرعت اینترنت نیز بین ۱۹۰ کشور همیشه جزو کشورهای ۱۴۰ تا ۱۵۰ قرار داشتیم که انشالله با پروژه فیبرنوری می‌توانیم سرعت‌ اینترنت را بهبود ببخشیم.

زارع‌پور گفت: در سرعت اینترنت نسبت به گذشته هیچوقت عقب‌گرد نداشتیم اما نسبت به آنچه که باید باشیم عقب هستیم و شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا بتوانیم سرعتی که شایسته مردم است را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در مورد برخی محدودیت‌ها نیز ما قائل بر این هستیم که می‌توان روی برخی از آن‌ها تجدیدنظر کرد. مثلا درباره رفع فیلتر گوگل پلی، نظر تخصصی ما این است که رفع فیلتر شود و این مسئله را در کارگروه مصادیق مجرمانه پیگیری خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =